پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376191 تاریخ : 1397/06/18-16:43:09
,5,
فرآیند امر به معروف قدرت نرم را افزایش می‌دهد/ نقش مؤثر روابط عمومی‌ها در گسترش فرهنگ صرفه‌جویی

مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو عنوان کرد:

فرآیند امر به معروف قدرت نرم را افزایش می‌دهد/ نقش مؤثر روابط عمومی‌ها در گسترش فرهنگ صرفه‌جویی

مدیر کل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر بایستی در دستگاه‌های دولتی اجرایی شود، گفت: دین مبین اسلام جذب در حد اعلا را با امر به معروف اصل قرارداده که همین موضوع قدرت نرم را در معنای قدرت مبتنی بر ارزش‌ها و ساختار اعتقادی افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، صدیقه ببران مدیر کل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو صبح امروز (یکشنبه هجدهم شهریورماه) در نشست مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در خصوص مسئولیت‌های فردی و اجتماعی افراد در جامعه و اهمیت آن اظهار داشت: فرهنگ، مکتب و ارزش‌های آن‌ها درون‌مایه ای از قدرت دارند که بر احساس کرامت، حرمت و رضایت مندی مخاطب دامن می‌زنند.

وی ادامه داد: در فرهنگ اسلامی از آن جهت که در رابطه متقابل «فرد» و «جامعه» صلاح و فساد هر یک دیگری را تحت تأثیر قرار می‌دهد، این رابطه باحساسیت فوق العاده‌ای موردتوجه قرارگرفته و به دلیل پیوند ناگسستنی میان فرد و جامعه، اصلاح خود و دیگران به صورت توامان از مومنان مطالبه شده است.
ببران از تعریف انسان مطلوب در اندیشه اسلامی، آن را اینگونه بیان کرد که انسان مطلوب انسانی است که هم صالح باشد و هم مصلح و برهمین اساس عافیت طلبی و بی‌مسئولیتی از سوی مومنان واقعی به کناری گذاشته شده است.
مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو اضافه کرد: از طرفی در دین مبین اسلام جذب در حد اعلا و دفع در حد ضرورت، مورد تاکید و توجه فراون قرار گرفته و بر همین اساس، اقدامات قهر آمیز باید به عنوان آخرین راه حل به مرحله اجرا درآید و به عنوان پشتیبانی از قدرت نرم در صورت ضرورت مورد استفاده قرارگیرد.
وی گفت: اگر قدرت را به معنای «توانایی تاثیرگذاری بر دیگران» بدانیم، چهره غیر قهری آن به جای رعب و وحشت با ایجاد جذابیت به میدان می‌آید و مطلوب خویش را نه از طریق زور که از طریق جذب مخاطب به دست می‌آورد و از این رو تأثیر آن بر دیگران نه اجباری بلکه اقناعی است و از این رهگذر مفهوم قدرت نرم به معنای قدرت مبتنی بر ارزش‌ها و ساختار اعتقادی متظاهر می‌شود.
ببران یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت نرم را فرهنگ دانست و تصریح کرد: این فرهنگ توانایی ما را در رسیدن به اهداف با جذب مخاطب نشان می‌دهد و تاثیرگذاری و تأثیرپذیری در این عرصه در بسیاری از موارد موثرتر و ماندگارتر خواهدبود.
این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به قرارگرفتن در آستانه ماه محرم، بیان داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نهادهای مسئول باید از این فرصت برای ترویج و اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی استفاده لازم را داشته باشند.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و به‌وجود آوردن محیط زیستی سالم نقش آفرین باشد، چرا که آموزه‌های دینی و قرآنی ما همواره دستور به جلوگیری از اسراف و تبذیر داشته‌اند و دارند که این امر در سیره امام راحل و بزرگان دین به خوبی قابل مشاهده است.
مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو در ادامه سخنان خود به اقدامات مؤثر روابط عمومی این وزارتخانه در بخش مدیریت مصرف و حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌های با سازمان بسیج مستضعفین، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، روابط عمومی سپاه پاسداران  انجام و برنامه‌های آن در دستور کار قرار گرفته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران