پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310806 تاریخ : 1396/09/20-18:19:17
,25,
فاز اول فولاد شادگان افتتاح شد

با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

فاز اول فولاد شادگان افتتاح شد

فاز اول طرح فولاد شادگان با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ؛ فاز اول صنعت فولاد شادگان با سرمایه گذاری بالغ بر 3 هزار و 252 میلیارد ریال و اشتغالزایی 362 نفر امروز افتتاح شد.

این طرح به عنوان یکی از 8 طرح مطالعات جامع فولاد کشور در راستای توسعه اشتغال در منطقه محروم شادگان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینی به مساحت 256 هکتار و در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شادگان در سال 1382 تحت مطالعه و بررسی قرار گرفت.

طرح فولاد شادگان به عنوان یکی از پیش‌نیازهای برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه اقتصادی با نگاه به افق 1404 تصویب شد و در سال 1385 کلنگ زنی آن انجام و اجرای آن بر عهده شرکت ملی فولاد ایران محول شد.

این طرح از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک، نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره) و حمل و نقل آسان مزیتهای ویژه ای را داراست که همواره در صنعت فولاد به عنوان عوامل موثر و تاثیرگذار در طرح‌های فولادی به شمار می‌آید.

به استناد مصوبه هیات وزیران در سال 1392 سازمان ایمیدرو تصمیم گرفت 65 درصد سهام این طرح را به شرکت فولاد خوزستان واگذار و مابقی آن را تحت مالکیت خود قرار دهد.

این طرح در 14 مردادماه سال 1393 با نام شرکت صنعت فولاد شادگان سهامی خاص در اداره ثبت شرکتهای شهرستان شادگان به ثبت رسید.

گفتنی است که فولاد شادگان ظرفیت تولید 800 هزار تن سالانه آهن اسفنجی را دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 460
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران