پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375618 تاریخ : 1397/06/11-17:07:59
,8,
عوامل موثر بر روند صعودی قیمت شمش روی

بررسی روند معاملات هفتگی نشان داد؛

عوامل موثر بر روند صعودی قیمت شمش روی

موجودی انبارهای بورسی طی ماه آگوست 2018 نسبت به همین ماه در سال 2017 دنیا از شمش روی کاهش پیدا کرده است اما با این وجود قیمت نیز کاهش یافته است که علت اصلی این امر جنگ تجاری ترامپ با سایر دنیا است که موجب شده تمام پیش‌بینی‌های قبلی آتی این بازار غلط از آب درآید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، روند قیمت و موجودی شمش روی در بورس فلزات لندن و روند قیمتی آن در بورس شانگهای طی ماه آگوست نشان می‌دهد که قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن کاهش 5.5 درصدی داشت و از 2 هزار و 630 دلار به‌ازای هر تن در روز 31 جولای به 2 هزار و 485 دلار به‌ازای هر تن در روز 30 آگوست رسید. همچنین قیمت شمش سرب در ماه آگوست 2018 به کمترین رقم پس از اکتبر 2016 یعنی 2 هزار و 325 دلار به ازای هر تن سقوط کرد، اما پس از این کاهش بی‌سابقه در قیمت، مجدد شمش روی وارد فاز افزایشی شد؛ به‌گونه‌ای که در نیمه دوم ماه آگوست در مجموع قیمت شمش روی 6.9 درصد رشد پیدا کرد.

میانگین قیمتی شمش روی در بورس فلزات لندن در ماه آگوست 2018 معادل 2 هزار و 510 دلار به‌ازای هر تن بود که نسبت به میانگین قیمتی در همین ماه در سال 2017 حدود 15.8 درصد کاهش داشت. این کاهش قیمت در حالی رخ داد که میزان موجودی انبارهای شمش روی بورس فلزات لندن در ماه آگوست سال 2018 نسبت به همین زمان در سال 2017 کاهش 4.2 درصدی داشته است. یعنی بازار باوجود کاهش موجودی انبارها شاهد کاهش قیمت بود.

طی هفته گذشته شمش روی در بورس فلزات لندن روند کاهشی داشت. در روز ابتدایی معاملات یعنی سه‌شنبه 28 آگوست قیمت شمش روی در بورس فلزات لندن با یک درصد رشد نسبت به روز پایانی معاملات در هفته قبل خود به 2 هزار و 506 دلار به ازای هر تن رسید اما در روزهای بعد این روند ادامه نیافت و قیمت شمش روی وارد فاز کاهشی شد.

برخلاف قیمت شمش روی که طی این یک ماه در بورس فلزات لندن با کاهش مواجه شد، اما قیمت شمش روی در بورس شانگهای رشد 0.4 درصدی داشت. طی هفته قبل موجودی شمش روی در انبارهای بورس شانگهای کاهش 2.8 درصدی داشت. قیمت شمش روی در بورس شانگهای طی هفته آخر معاملات با رشد 1.4 درصدی از 2 هزار و 631 دلار به‌ازای هر تن در روز 24 آگوست، به 2 هزار و 667 دلار به‌ازای هر تن در روز 30 آگوست رسید.

طی هفته قبل شاخص دلار آمریکا مجدد افزایش یافت و همین امر نیز موجب تضعیف کامودیتی‌ها شد. اما از آنجاییکه براساس آمار گروه مطالعات بین‌المللی سرب و روی در نیمه ابتدایی سال 2018 بازار روی مواجه با کسری عرضه بود، قیمت این فلز کمتر تحت تأثیر افزایش شاخص دلار قرار گرفت و افت قیمت آن محدود شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 380
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران