پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350274 تاریخ : 1397/03/15-12:40:03
,6,
علت ضعف سیستم خنک کننده خودروهای اتوماتیک چیست؟

علت ضعف سیستم خنک کننده خودروهای اتوماتیک چیست؟

در داخل کشور تولید کننده گیربکس اتوماتیک وجود ندارد و گیربکس خودروهای اتوماتیک عمدتا از خارج کشور وارد شده و در داخل مونتاژ می شود در نتیجه کیفیت خودروهای اتوماتیک داخلی بستگی به این دارد که تجهیزات آنها از کجا و با چه کیفیتی تامین می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ علی جزایری کارشناس صنعت خودرو کشور افزود: چنانچه گیربکس اتوماتیک با کیفیت خوب و از تامین کننده هایی مانند کشورهای اروپایی و یا برندهای مرغوب چینی تهیه شود قطعا خودروهای اتوماتیک داخلی از کیفیت خوبی برخوردار خواهند بود و در بیشتر مواقع خودروهای اتوماتیک مشکل خاصی ندارند.

وی درباره ضعف سیستم خنک کننده خودروهای اتوماتیک گفت : به علت اینکه سیستم خنک کننده متناسب با شرایط آب و هوای ایران طراحی نشده است و متناسب با شرایط آب و هوای کشور سازنده طراحی شده اند دور از انتظار نیست که سیستم خنک کننده گیربکس و موتور خودروهای اتوماتیک در ایران با مشکل مواجه شود.

وی در ادامه افزود : سیستم خنک کننده بسیاری از خودروهای دنده ای تولید داخل نیز متناسب با شرایط آب و هوای فوق گرم ایران طراحی نشده است و در فصل تابستان به وفور شاهد نقص این سیستم در خودروها هستیم.

علی جزایری در ادامه با اشاره به نقش عمر موتور در کارایی سیستم خنک کننده خودروها تصریح کرد : زمانی که خودرو نو است شرایط ایده آل در خودرو وجود دارد و خودرو تلفات حرارتی نداشته و می تواند پاسخگوی گرمای بیش از حد هوا باشد اما زمانیکه موتور فرسوده است تلفات حرارتی افزایش یافته و خودرو گرم می کند ؛ البته گرم کردن موتور و گیربکس غیر استاندارد است هر چند موجب توقف خودرو نمی شود.

وی با بیان عدم وجود شرایط طراحی موتور و گیربکس در کشور اذعان داشت : رفع نقص سیستم خنک کننده به علت اینکه پارامترهای عملکردی سیستم خنک کننده را در کشور در اختیار نداریم ممکن نیست ؛ البته می توان به صورت موردی ابعاد رادیاتور را تغییر داد تا سیستم خنک کننده پاسخگو باشد اما این شرایط ایده آل نخواهد بود.

این کارشناس صنعت خودرو کشور اذعان داشت : قاعدتا شرکت های تولید کننده موتور یا خودرو در طراحی سیستم خنک کننده باید بازنگری متناسب با شرایط آب و هوای ایران داشته باشند ؛ در بسیاری از کشورها خودروهای وارداتی را بازنگری کرده و مدار را متناسب با شرایط محلی بهره برداری می کنند.

وی با اشاره به عدم همکاری پژو برای بازنگری در خودروهای پژو نسبت به شرایط آب و هوای ایران اظهار داشت : با وجود تیراژ بالای خودروهای پژو در ایران شرکت پژو حاضر نشده است بازنگری برای بهره برداری شرایط آب و هوای محلی انجام دهد.

جزایری افزود : شرکت پژو توانایی برطرف کردن نقص سیستم خنک کننده خودروهای پژو را دارد زیرا صفر تا صد موتور خودرو را می داند اما این امکان برای ما وجود ندارد.


منبع:خبرخودرو

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 249
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران