پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310647 تاریخ : 1396/09/19-12:44:52
,5,
علاقه‎مندی سریلانکا به خرید فرآورده‎های نفتی از ایران

علاقه‎مندی سریلانکا به خرید فرآورده‎های نفتی از ایران

سفیر سریلانکا در ایران با اشاره به تمایل کشورش به توسعه همکاری‎های تجاری با ایران گفت: ما علاقه‎مند به خرید فرآورده‎های نفتی از ایران هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛  شریف انیس در باره برنامه‌های دولت متبوعش برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: ایران و سریلانکا تجربه طولانی همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک با یکدیگر دارند و تلاش داریم همکاری‎ خود را با ایران در سه محور پیش ببریم.

وی، توسعه مبادلات تجاری دوجانبه ایران و سریلانکا را به‌عنوان محور نخست نام برد و افزود: در این زمینه فرآورده‌های نفتی و مصالح ساختمانی ایران مدنظر ماست زیرا فرصت‌های فراوانی برای صادرات این محصولات به سریلانکا وجود دارد.

سفیر سریلانکا در ایران، دومین محور همکاری ایران و سریلانکا را گردشگری و توریسم عنوان کرد و افزود: سومین محور همکاری ما با ایران، بحث توسعه سرمایه‌گذاریهای مستقیم در دو کشور است.

شریف انیس به عملیات نجات پنج ماهیگیر سریلانکایی ازسوی نفتکش ایرانی Stream اشاره کرد و با بیان این که این عملیات پنج ساعت طول کشید، افزود: نکته مهم اینجاست که این عملیات نجات توسط یک کشتی غولپیکر تجاری صورت گرفته و صرف چنین زمانی برای نجات پنج ماهیگیر نشان‌دهنده وجهه بشردوستانه این عملیات است.

وی افزود: من معتقدم که شرکت ملی نفتکش ایران و دریانوردان کشتی نفتکش Stream کار بسیار مهمی انجام داده اند و از این بابت من و مردم کشورم از مدیران این شرکت و دریانوردان این کشتی سپاسگزاریم.

شریف انیس از طرف دولت متبوعش از شرکت ملی نفتکش ایران بابت نجات پنج تبعه این کشور در آبهای اقیانوس هند تشکر کرد و گفت: این عملیات نجات، نمونه‌ای از همیاری‌ انسان‌دوستانه است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران