پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352276 تاریخ : 1397/04/24-08:51:08
,14,22,
عروسک های بومی ایران در انبار خاک می خورد

عروسک های بومی ایران در انبار خاک می خورد

علی گلشن گفت: عروسک های بومی ایران در انبارکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاک می خورد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی گلشن مدیر موزه عروسک های ملل  در بجنورد به طرح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مبنی بر جمع آوری عروسک های بومی مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: نتیجه مطلوب و دلخواه از این طرح حاصل نشده است.

وی یکی از علل به نتیجه نرسیدن طرح مزبور را تغییر مدیریت ها دانست و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال ها پیش، فراخوان داد و عروسک های بومی را جمع آوری کرد اما در تغییر مدیریت ها این طرح در اولویت قرار نگرفت.
مدیر موزه عروسک های ملل اظهار داشت: این عروسک ها هنوز در انبار هست و اقدامی برای به نمایش گذاشتن در موزه و یا سایر برنامه ها انجام نشده است. 
گلشن درباره اقدامات انجام شده در موزه عروسک های ملل گفت: این موزه، مجموعه ای از عروسک ها است که در 25 سال جمع آوری شده و شامل عروسک های فرهنگی ملل مختلف است.
وی گفت: بیش از 2 هزار عروسک در این موزه هست که همه اصیل هستند و از کشورهای مختلف جمع آوری شده است، برخی ها در سفرهایی که داشتیم خریداری شده و برخی به موزه اهدا شده است. 
مدیر موزه عروسک های ملل با اشاره به جایگاه موزه عروسک ها در سایر کشورها گفت: بزرگترین موزه عروسک ها در دهلی نو کشور هند است که در آن بیش از 9 هزار عروسک جمع آوری شده است.
وی گفت: هدف اصلی از تاسیس موزه عروسک های ملل، آشنایی مخاطبان، کودکان و نوجوانان با فرهنگ ملل و شناخت فرهنگ ها است.
گلشن با اشاره به راه اندازی موزه سیار عروسک های ملل گفت: هدف ما ایجاد بستر مناسب برای استفاده مخاطبان بیشتر از این موزه است.
مدیر موزه عروسک های ملل تصریح کرد: خیلی از کودکان امکان حضور در تهران و استفاده از موزه را ندارند بر این اساس موزه سیار به استان ها سفر می کند تا عروسک های ملل را به کودکان نشان دهد.
براساس این گزارش، در موزه عروسک های ملل که در بجنورد گشایش یافته، 100 عروسک ملل از 40 کشور جهان و 50 نمونه از عروسک ایران به نمایش گذاشته شده است علاوه بر آن، 50 قطعه پارچه تصویری ملل به مدت چهار روز در بجنورد برای علاقه مندان در معرض نمایش است. 
این موزه امروز یکشنبه به کار خود پایان می دهد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران