/2015/6/%d9%be%d8%b2%d8%b4%d9%83%d9%8a.jpg
سرمقاله
طرح قاصدک مراکزدرمانی توسعه یابد
بعد از اجرای طرح سلامت در دولت یازدهم که گفته شده بانی آن وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بود و این طرح بسیار خوب مورد استقبال و اقبال رهبر معظم انقلاب، مسئولان، پزشکان و به ویژه همه افراد جامعه به خصوص اقشار آسیب پذیر قرار گرفت و در حقیقت عدالت اجتماعی در عرصه درمان را به رخ کشید، طرح جدید دیگری در مراکز درمانی با عنوان طرح قاصدک مطرح شده است.
براساس این طرح مناسب و جالب همه عوامل درمانی در یک مرکز درمانی در سطوح مختلف براساس ارزیابی و نظر سنجی از سوی بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی معیار سنجی و حقوق و مزایای آن ها بر همین اساس پرداخت می شود. براساس فاکتورهای گوناگون در این طرح که شامل نوع رفتار، دلسوزی، تعهد به کار، دقت ،مطلوبیت، زمان کار و دیگر عوامل مورد توجه قرار گرفته است، پرسنل از سوی ارباب رجوع " بیمار و همراه " از صفر تا 10 نمره دریافت و با جمع بندی این نمرات در پایان هر ماه حقوق و مزایا و اضافه کار پرسنل شاغل محاسبه می شود. اجرای این طرح که ممکن است درصد اندکی انحراف هم به همراه داشته باشد، موجب می شود تا نیروها اعم از پزشک و بهیار و پرستار و خدماتی برای کسب امتیاز بیشتر با حساسیت و وسواس خدمت کنند تا در پایان ماه براساس تلاش و دلسوزی و تعهد خویش دریافت داشته باشد. پیشنهاد می شود که دولت یازدهم بدون فوت وقت این طرح خوب و مناسب را در همه دستگاه های دولتی ، نهادهای انقلاب اسلامی و موسسه های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و بانک ها و موسسه ها ی اعتباری به اجرا گذاشته و توسعه دهد.
اجرای این طرح به خودی خود موجب می شود تا همه افراد که از نظر زمان کاری و ارائه کیفیت کار و مطلوبیت بیشتر تلاش کنند،دریافتی های بیشتری خواهند داشت و سازمان ها و مدیران را از تاکید بر توبیخ و تنبیه به سوی تشویق جهت دهی خواهد کرد. حتی بخش های خصوصی و شرکت ها و همه مجموعه هایی که به نوعی با مردم سر و کار دارند، می توانند از این طرح بهره گیری کنند .
مجید محمدپور- مدیر نشریه واکنش و پایگاه خبری "
" بانک و صنعت"