پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315377 تاریخ : 1396/11/24-11:38:50
,6,
صنعت خودروسازی در حال تیک آف است/ امضای 13 قرار داد همکاری قطعه سازان ایرانی با شرکای خارجی

رئیس هیأت عامل ایدرو :

صنعت خودروسازی در حال تیک آف است/ امضای 13 قرار داد همکاری قطعه سازان ایرانی با شرکای خارجی

رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: صنعت خودرو کشور در حال تیک آف است و نقش 3 درصدی خودرو در GDP نشان می‌دهد که صنعت خودرو صنعتی پیشران است و بین مثلث قطعه ساز، خودروساز و مردم یک تعامل منطقی وجود دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازشاتا، منصور معظمی در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو با اشاره به وجود 1500 قطعه ساز و 800 قطعه ساز فعال در کشور افزود: صنعت خودرو بدون صنعت قطعه سازی معنا ندارد و اگر به قطعه سازی نپردازیم این حلقه نتیجه‌اش واردات است که خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

معظمی تأکید کرد در صنعت خودروسازی و قطعه سازی ما متأثر از سیاست های پولی و بانکی هستیم و نمایندگان مجلس در جایگاه قانون‌گذاری و نظارت و می‌توانند کمک کنند چرا که در دنیا سیستم بانکی کمک کار صنعتگران است اما با نرخ سودهای بالای بانکی کسب و کار بنگاه‌ها بسیار سخت است.
وی افزود: صنعت قطعه سازی از آن صنایعی است که در کوتاه مدت بخش قابل توجهی از اشتغال را تأمین می‌کند برای اینکه بتوانیم موضوع اشتغال را حل کنیم باید توجه ویژه به این بخش داشته باشیم.
وی با بیان اینکه لازم است در میزان سهام خودروسازان شفافیت به وجود بیاید به طوری که بتواند بیشتر مشارکت بخش خصوصی را فراهم کند . آنچه که امروز است با چیزی که تحت عنوان خصوصی سازی از آن به معنای اخص کلمه تلقی می شودفاصله دارد و باید سهامداران این بنگاه‌ها را هر چه بیشتر شفاف کنیم.
معظمی در ادامه با اشاره به توجه به سرمایه گذاری قطعه سازان و بروز مجموعه های قطعه سازی افزود: در دنیای امروز رقابت قطعه سازانی می‌توانند به بمانند که دارای مزیت رقابتی باشند در غیر این صورت ادامه حیاط کاری سخت است.
وی به هیأت عامل ایدرو یادآور شد : بازسازی ناوگان حمل و نقل سنگین کشور با سرمایه گذاری در میلیارد دلاری که بخش قابل توجهی از منابع آن از طریق وزارت نفت ، سیستم بانکی و 20 درصد توسط متقاضی تأمین می‌شود طی 3 سال نوسازی 202 هزار دستگاه خودروی سنگین را به دنبال دارد.
وی با اشاره به امضای 13 قرارداد خارجی و قطعه سازی با شرکای خارجی تاکنون افزود : با امضای این قراردادها قطعه سازان ما توانستند خودشان را به جرگه قطعه سازان بین‌المللی وصل کنند و با امضای 6 قرارداد قطعه سازی دیگر در صنعت خودرو، خودروسازان ما مکلف شدن با ارتقاء تعدادی از قطعه سازان محصولاتشان را قابل رقابت در صحنه بین المللی کنند چرا که صنعت قطعه سازی راهی جز وصل شدن به صنعت جهانی و ادغام و توسعه آموزش ندارد و با اینکه مؤلفه حضورش را پررنگ تر کند .
معظمی تصریح کرد در صنعت خودروسازی باید پاسخگوی ذائقه مصرف کنندگان باشیم و ما موظف به تأمین نظراتشان هستیم و این در حالی است که در سال آینده با توجه به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد قابل توجهی از خودروها از بازار خارج خواهند شد و تلاش داریم که محصولات جایگزین را وارد بازار کنیم که نظرات مردم را تأمین کند.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به تولید 21 میلیون دستگاه خودرو از ابتدای انقلاب تاکنون افزود: رنکینگ ما از منظر تولید در جایگاه 14 یا 15 در 2017 است و بدین ترتیب جزو خودروسازان بزرگ جهان هستیم و با توجه به برنامه تولید 3 میلیون دستگاه خودرو در سال فرصت بسیار بزرگی برای سرمایه گذاران است و این در حالی است که حدود 550 هزار دستگاه در سال ظرفیت خالی داریم که با برنامه ریزی می‌توان به تولید پرداخت.
وی ادامه داد: صنعت خودروی ما قبلا کاملا مونتاژ بود اما امروز در بخشی از این صنعت به کار طراحی پرداختیم ، در برخی از بازارها حضور صادراتی داریم و مردم از تولیدات داخلی استفاده می‌کنند اما معنایش این نیست که آن چیزی که مورد نظر و رضایت مردم باشد فراهم شده است و با سخت‌گیری‌ها و سیاست‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر چه صنعتگران روزهای سخت تری را از لحاظ کسب و کار پیش رو دارند اما بهای آن رضایت‌مندی بیشتر مردم است و ما موظف هستیم که رضایت مردم را در بخش کیفیت تأمین کنیم.
وی اظهار کرد : ما با عنوان مجموعه خودرو به شدت تحت فشاریم که بخشی از این فشار طبیعی می دانم و علت آن این است که نماینده مجلس در تماس مستقیم با مردم و مرکز ثقل خواسته‌ها و نظرات و منعکس‌کننده نظرات مردم است و ما نیز به عنوان صنعتگران صنعت خودرو موظفیم کاری کنیم که مردم رضایت مند باشند .
وی در پایان خطاب به شرکت‌ها و سرمایه گذاران علاقمند بازار ایران را در اختیار آنها دانست و گفت: به سرمایه گذاران خارجی به شرط مشارکت در سرمایه گذاری همراه تکنولوژی و تأمین بازار خوش‌آمد می‌گوییم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران