پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278170 تاریخ : 1396/01/06-15:57:31
,23,
صنعت بیمه چگونه به رشد هفت درصدی میرسد؟

صنعت بیمه چگونه به رشد هفت درصدی میرسد؟

قسمت سوم

تا زمانیکه صنعت بیمه در ایران با مقایسه تطبیقی با صنایع مشابه خود در سایر کشورها نپردازد و از فعالیت های بیمه گری کشورهای صنعتی و تازه صنعتی الگو برداری ننماید نمیتواند به ایفای نقش راستین خود در عرصه اجتماعی و اقتصادی کشور بپردازد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، اینکه گفته میشود برای ارزیابی وضعیت موجود یک صنعت و سپس رساندن آن به وضع مطلوب ابتدا نیاز است که نمودار SWOT ترسیم و نقاط قدرت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدها مورد بررسی دقیق قرار گرفته و سپس با حذف نقاط ضعف و ازبین بردن تهدیدها در صدد تقویت نقاط قدرت و افزایش توانمندی ها بر آمده تا از شرایط موجود به شرایط مطلوب برسند یک ضرورت انکار ناپذیر علمی و غیر قابل تردید است. تا زمانیکه صنعت بیمه در ایران  با مقایسه تطبیقی با صنایع مشابه خود در سایر کشورها نپردازد و از فعالیت های بیمه گری کشورهای صنعتی و تازه صنعتی الگو برداری ننماید نمیتواند به ایفای نقش راستین خود در عرصه اجتماعی و اقتصادی کشور بپردازد.

در واقع تا ابد نمیتوان با فرافکنی و تکرار مکرر این جمله « در ایران مردم فرهنگ بیمه ای ندارند » نقایص ، کم کاری ها و تنبلی های صنعت بیمه در عدم ترویج و تعمیم بیمه در کشور را توجیه کرد و پوشانید.

در واقعه اسف بار و هرگز فراموش نشدنی « ساختمان پلاسکو » صنعت بیمه با موج تاثر مسولین کشور و مردم بخصوص خانواده های عزادار همراهی و همدردی نمود.

اما اینکه چرا دو سوم صاحبان مشاغل در این ساختمان فاقد بیمه نامه آتش سوزی و خطرات تبعی بوده اند را متوجه کاهلی و استقبال ننمودن کسبه ساختمان پلاسکو انداخت و ابدا به کم کاری و بی تحرکی بازار بیمه در انجام تبلیغات و اطلاع رسانی فرهنگ ساز در جهت تشویق به خرید انواع پوشش های بیمه ای مورد لزوم در جامعه اشاره ای ننمود.

در مباحث مربوط به این حادثه و حتی در جلسه ای که در مجلس شورای اسلامی برای بررسی و توضیح مسولان شهری و مدیران ذیربط در خصوص ابهامات همین حادثه تشکیل گردید در مورد توجه ننمودن به قوانین شهرداری ها و کار بحث و گفتگو شد اما در مورد اینکه آن تعداد از بیمه گذاران ساختمان پلاسکو که بیمه نامه معتبر بیمه ای داشته اند در زمان پیشنهاد خرید بیمه نامه ها و در زمان بازدید کارشناسان شرکت های  بیمه از اماکن بیمه شده چه توصیه ها و چه دستورالعمل های ایمنی به بیمه گذاران از طرف شرکت های بیمه طرف قرارداد شان ارسال شده هیچ گزارشی منتشر نشده و همین نکته بیانگر وجود نقاط ضعف بارز در فعالیت های اجرایی و عملیات بیمه ای شرکت های بیمه است. چه بسا چنانچه از سوی شرکت های بیمه ارایه کننده پوشش نقاط ضعف در پایین بودن ایمنی و اطلاع رسانی لازم برای اقدامات کاهش ریسک به بیمه گذاران داده میشد ، اکنون شاید واقعه مذکور را با عبارتهای دیگر و شدت ریسک پایین تر توصیف میکردیم.

زیرا با توجه به قانون بیمه و آیین نامه شماره 21 مصوب شورای عالی بیمه ، بیمه گذاران در قبال شرکت بیمه برای نگه داری اموال بیمه شده در شرایط مناسب تکالیفی مشخص دارند. حتی بعد از وقوع حادثه پلاسکو و « افتادن مجدد آب از آسیاب ها » هیچ گاه از سوی شرکت های بیمه شاهد تهیه و گزارش کارشناسی و تحلیل فنی و حقوقی این رخ داد برای بیمه گذارانشان و مالکین و بهره برداران ساختمانهای مشابه پلاسکو در سطح کشور نبوده ایم .

در واقع خط مشی سنتی کماکان در راستای بی تحرکی و تنبلی بازاریابی بیمه همچنان ادامه دارد و هنوز هم بسیاری از مالکین ابنیه ها با شرایط مشابه پلاسکو فاقد بیمه نامه آتش سوزی و خطرات تبعی  هستند. ایراد کار در کجاست ؟

 

کارشناس ریسک و بیمه ، حاجی اشرفی

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران