پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279396 تاریخ : 1396/02/16-14:25:40
,5,
صادرات روزانه 3.047 میلیون بشکه/فازهای باقی مانده ستاره خلیج فارس تا نیمه اول 97 افتتاح می شوند

در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت

صادرات روزانه 3.047 میلیون بشکه/فازهای باقی مانده ستاره خلیج فارس تا نیمه اول 97 افتتاح می شوند

علی کاردرگفت: میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران در اسفند ماه پارسال به رقم بی سابقه روزانه سه میلیون و 47 هزار بشکه رسید که در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , :علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت در نشست خبری امروز افزود: البته بخش عمده ای از این افزایش صادرات مربوط به فروش میعانات گازی روی آب ما بود که به طور کامل فروش رفت.

وی تاکید کرد: به نظر نمی رسد که دوباره این رکورد در صادرات تکرار نشود زیرا میعانات گازی ذخیره شده به فروش رسید.
کاردر گفت: میزان صادرات نفت ایران در فروردین ماه امسال به روزانه 2.5 میلیون بشکه کاهش یافت که به نظر می رسد، متوسط صادرات ایران امسال به میانگین روزانه 2.7 میلیون بشکه برسد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت درباره ادعاهای مربوط به تخفیف زیاد ایران برای فروش نفت به دلالان نفتی، گفت: این ادعا صحت ندارد و قیمت گذاری نفت ایران بر اساس شرایط بازار انجام می شود که این موضوع به معنای تخفیف یا ارزان فروشی نفت نیست.

کاردر بیان داشت :مذاکره با شرکت توتال در خصوص فرزادB در مراحل نهایی است تا به فاینال دلخواه برسیم. 

 مدیرعامل شرکت ملی نفت ادامه داد: شورای امنیت ملی اطلاع رسانی در حوزه کرسنت را ممنوع اعلام کرده چرا که ممکن است این اطلاعات علیه ایران در داوری استفاده می شود، در فرصت مناسب ابعاد قرارداد کرسنت را تشریح می کنیم.

 وی درباره توسعه میدان آرش نیز گفت: هنوز اطلاعات تکنیکالی میدان آرش دقیق نیست، این موضوع در حال بررسی است.

 کاردردرباره طلب ایران از فروش نفت دردوران تحریم گفت: طلب ها در حال وصول است اما برخی به مشکل برخورده باید آرام آرام وصول کنیم ممکن است در این بین برخی نیاز به مراحل قضایی داشته باشد.

 مدیرعامل شرکت ملی نفت ادامه داد: مجوز اوراق مشترک برای بازپرداخت بدهی های پیشین شرکت ملی نفت ایران امسال دریافت شده است.

 وی ادامه داد: حدود 20 میلیاردی از طلب های ما در کشور چین مانده است.

 پولی که بعد از برجام از درآمدهای فروش نفت حاصل شده بود کامل باز نگشته، شرکت های آن ها وضعیت خوبی ندارند، اما بعد از برجام فروش های نفتی خود را به نوعی ساماندهی کرده ایم که به میزان بدهی های قبلی اضافه نشده باشد، البته فکر می کنیم این موضوع با مذاکره حل شود.

 وی بیان داشت: منابع مالی سنگینی برای نگه داشت تولید در کشور وجود ندارد، سالانه 100 چاه برای نگه داشت تولید و جلوگیری از افت فشار نفت حفاری می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: رکورد صادرات نفت و میعانات گازی ایران با صادرات 3میلیون و 47 هزار بشکه در روز در اسفندماه سال گذشته زده شد، این میزان صادرات پس ازپیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است ودیگر نمی توان آن را تکرار کرد.

 کاردر ادامه داد: درفروردین به میزان تولید نفت خام و میعانات آن به 2و نیم بشکه در روز رسیده است و پیش بینی می شود متوسط به میزان 2هزار و 700 بشکه در روز را طی امسال داشته باشیم.

 

تأثیر برجام بر صنعت نفت
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تأثیر برجام بر صنعت نفت گفت: قبل از برجام 75 میلیون میعانات گاز روی آب داشتیم که بعد از آن ، این میزان صفر شد. در دوران تحریم بسیاری از تجهیزات را دوبار خریدیم که برخی از آنها کیفیت مطلوب نداشته و هنگامی که ظرفیت تولید بالا می‌رود، لوله‌ها می‌شکند، این در حالی است که قسمت اعظم پول ایران در کشورهای خارجی مانده بود. اگر برجام نبود میزان صادرات ایران به 450 هزار بشکه می‌رسید. اگر کسی توانست با 450 هزار بشکه کشور را اداره کند مدل خود را روی میز بگذارد.
 
کاردر در پایان گفت : بعد از جریان میدان فرزاد B هند اعلام کرد خرید نفت ایران را 20 درصد کاهش می‌دهد که مقدار کمی از آن تحقق یافت و البته ایران نیز به گفته‌های خود در مقابل هند عمل کرد.
 
انتشار 3 میلیارد دلار اوراق مشارکت ارزی
 
وی درباره برنامه شرکت ملی نفت ایران به منظور پرداخت بدهی های بخش نخست اوراق مشارکت ادامه داد: امسال مجوز انتشار اوراق مشارکت ارزی برای بازپرداخت بدهی های گذشته داده شده که حدود سه میلیارد دلار است.
 
کاردر در زمینه به برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران به منظور توانمندسازی شرکت‌های داخلی تصریح کرد: تولیدکنندگان و سازندگان داخلی هم اکنون توانمندی خود را ثابت کرده اند اما به دنبال افزایش توانمندی شرکت های پیمانکار داخلی فنی برای اجرای پروژه های صنعت نفت هستیم.
 

توسعه فاز دوم فارس‌جنوبی نیازمند 30 میلیارد دلار منابع جدید است

 مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: پس از اتمام توسعه بخش نخست پارس جنوبی توسعه فاز دوم آن یعنی فازهای 23 ، 22، 3، 14 و 24 آغاز می‌شود، این مسئله بسیار سنگین است و نیازمند 30 میلیارد دلار منابع جدید، خواهد بود.

 کاردر ادامه داد: با تحقق این موضوع فضای کار بیشتری برای سازندگان ایرانی مخصوصاً در بخش تأسیسات دریایی فراهم می‌کند.
 
کاردر افزود: 30 میلیارد دلار برای 24 فاز غیراستاندارد و 29 فاز استاندارد است.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت با اشاره به امضای MOU با شرکت های بین المللی تصریح کرد : MOUها قراردادی شش ماهه هستند تا شرکت ها بر اساس آن پروپوزال فنی خود را ارائه کنند، تا کنون پاسخ هفت پروپوزال ارائه شده که ایده‌های جدیدی را دارا بوده‌اند، اختلاف‌نظرهای موجود در نتایج مطالعه باعث ایجاد نگاه‌های مختلف به نحوه برداشت از میادین می شود.
 
وی ادامه داد: نتایج MOU از شرکت‌های لوک اوئل، پترومینا، توتال، ایپکست، زاروبژنفت بوده است، برخی از این شرکت‌ها جوینت داخلی پیدا کرده‌اند.
 
کاردر با اشاره به نوسازی تجهیزات صنعت نفت، گفت : در بخش نوسازی از طریق مدل نوسازی تولید بیشتری صورت می‌گیرد در این راستا پکیج‌های EPCFE آماده کرده‌ایم که در حوزه فراورشی است. علاقه شرکت‌های EPC کار خیلی زیاد است و مجوز قانونی در بودجه در این مورد به ما داده شده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه در مورد توسعه میدان فرزاد B توضیح داد: برای توسعه این میدان مشاور در نظر می‌گیریم و توسعه این میدان تحت عنوان EPCF به بازار ارائه می‌شود در واقع مدل توسعه این میدان تغییر کرده، البته همچنان آماده‌ایم که این میدان را تحت مدل قراردادهای جدید نفتی توسعه دهیم و چنانچه درخواستی در این زمینه باشد، می‌پذیریم که البته راه‌حل گاز میدان LNG است.
 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران