پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265321 تاریخ : 1395/11/05-17:29:13
,10028,
شهادت 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو

شهادت 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو

معاون شهردار تهران با اشاره به شهادت 16 آتش نشان در حادثه ساختمان پلاسکو گفت: پیکر آتش نشانان شهید روز پنجشنبه(هفتم بهمن ماه) از مقابل دانشگاه تهران به سمت بهشت زهرا(س) تشییع می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  مجتبی عبداللهی روز سه شنبه در نشست خبری آیین تشییع شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو افزود: بررسی های دقیق انجام شده نشان می دهد 16 آتش نشان در حادثه ساختمان پلاسکو به شهادت رسیدند. 

وی با بیان اینکه از رهبر معظم انقلاب اسلامی به واسطه اینکه آتش نشانان قربانی در حادثه پلاسکو را شهید نامیدند صمیمانه تشکر می کنیم، اظهار کرد: تاکنون پیکر دو آتش نشان شهید و چهار نفر از شهروندان از زیرآوار خارج شده است. 
به گفته وی، یکی از آتش نشانان نیز به دلیل شدت جراحات وارده در جریان انجام عملیات امداد و نجات، به درجه رفیع شهادت نایل آمد. 
عبداللهی اظهار کرد: تلاش می کنیم پیکر تمامی قربانیان این حادثه را تا روز پنج شنبه از زیر آوار خارج کنیم. 
معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاری مراسم تشییع 16 آتش نشان شهید در حادثه ساختمان پلاسکو گفت: این مراسم ساعت 8:30 صبح پنجشنبه با قرائت قرآن و مداحی در دانشگاه تهران آغاز می شود و بعد از اقامه نماز میت، پیکر مطهر این شهدا از خیابان های انقلاب و حافظ تشییع و در قطعه 50شهدای بهشت زهرا(س)، همجوار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده می شود. 
وی افزود: پیکر چهار نفر از جان باختگان(کسبه و مالک واحدهای تجرای پلاسکو) که در زیرزمین ساختمان پلاسکو پیدا شدند نیز همزمان با پیکر این شهدا تشییع می شو. 
عبداللهی با اشاره به تمهیدات شهرداری تهران برای حضور مردم در مراسم تشییع پیکرهای آتش نشانان شهید اظهار کرد: نقل و انتقال تمامی شهروندان برای حضور در این مراسم و دسترسی به میدان انقلاب از نقاط مختلف شهر تهران به وسیله اتوبوس و مترو، رایگان است. 
معاون شهردار تهران گفت: همچنین مراسم یادبود و گرامیداشت آتش نشانان شهید ساختمان پلاسکو نیز روز شنبه(نهم بهمن ماه) ساعت 10تا 12 در مدرسه عالی شهید مطهری واقع در بهارستان برگزار می شود. 
وی افزود: درهمین ارتباط و با هماهنگی کمیته نامگذاری شورای شهر تهران، مکانی در پایتخت به نام آتش نشانان شهید حادثه پلاسکو نامگذاری می شود. 
عبداللهی اظهار کرد: همچنین سازمان زیباسازی شهر تهران، تندیسی از شهدای آتش نشان را آماده و در چهارراه استانبول تهران نصب می کند. 
حضور 430 خبرنگار برای پوشش اخبار حادثه پلاسکو 
شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: حدود 430خبرنگار در شب اول و دوم بعد از وقوع حادثه با هماهنگی پلیس با حضور در محل، اخبار مرتبط با حادثه ساختمان پلاسکو را به صورت مستقیم پوشش دادند. 
وی افزود: درهمین راستا، گروه مستندسازی نیز برای تهیه گزارش و مستند کردن وقایع بعد این حادثه به ویژه در بحث مدیران بحران درحال فعالیت هستند. 
به گزارش ایرنا، ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و حدود ساعت 11 و 30 دقیقه ساختمان به طور کامل فروریخت و تعدادی از آتش نشانان که در حال اطفای حریق بودند، زیر آوار گرفتار شدند. 
عملیات آوار برداری از روز پنجشنبه تاکنون همچنان ادامه دارد. 
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 267
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران