پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 377095 تاریخ : 1397/07/01-09:30:51
,10028,
شماره 170 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره 170 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره یکصد و هفتادم هفته نامه «آتیه نو»، نشریه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، صبح امروز، یکشنبه اول مهر 1397 توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان تامین اجتماعی، «چراغ امید روشن است» عنوان پرونده ای است که تیتر نخست این شماره از هفته نامه آتیه نو شده است. این پرونده، نظر فعالان کارگری وکارفرمایی و ذی‌نفعان تامین‌اجتماعی درباره نقش این نهادعمومی غیردولتی در عبور نیروهای مولد کشور از تنگناهای اقتصادی و چگونگی تقویت این نقش را بازتاب داده است. به نوشته هفته نامه آتیه نو، «وضعیت پیش روی حوزه بیمه اجتماعی و پرمخاطب‌ترین و پرمسئولیت‌ترین سازمان عمومی این حوزه، یعنی سازمان تامین‌اجتماعی این روزها دغدغه اقشار زیادی است. اقشاری که سازمان، منابع و ظرفیت‌های آن را بحق از آن خود می‌دانند و به خدمات آن وابسته‌اند، از خود سوال می‌کنند تا چه حد می‌توان به تداوم خدمت‌رسانی این سازمان و بهینه‌ترشدن این خدمات امیدوار بود، آیا با سخت‌ترشدن شرایط اقتصادی و افزایش نیاز مردم و بیمه‌شدگان به دریافت خدمات بیمه‌ای و درمانی، ظرفیت‌های این سازمان به نیازهای فزاینده آتی پاسخ‌گو است؟ دریافت‌کنندگان خدمات درمانی بیمه تامین‌اجتماعی، بیمه بیکاری، بازنشستگان و مستمری‌بگیران، سازمان تامین‌اجتماعی را پناهگاه خود در ایام سخت می‌دانند، این سازمان با وجود چالش‌های جدی که با آن‌ها مواجه است هنوز مهم‌ترین پناهگاه بخش بزرگی از اقشار جامعه است که این روزها تحت فشارهای اقتصادی قرار گرفته‌اند.»

سنگرسازی در برابر شوک‌های اقتصادی
«سنگرسازی در برابر شوک‌های اقتصادی» عنوان گزارشی از برنامه تازه حمایتی و رفاهی دولت است که قرار است با اعطای کوپن الکترونیک به 10میلیون مددجوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی شروع شود.به نوشته آتیه نو، «کالا کارت یا کوپن الکترونیکی طرحی است حمایتی شبیه به کوپن‌ها و کالابرگ‌های دهه 60 خورشیدی. در بحبوحه جنگ، دولت برای حمایت از اقشار و گروه‌های نیازمند که اکثریت جمعیت کشور را شامل می‌شد، برگ کوپن توزیع می‌کرد و مردم نیز برای دریافت اقلام اساسی خود به فروشگاه‌ها و تعاونی‌هایی که دولت آن‌ها را تجهیز کرده بود، مراجعه و برابر سهمیه، نیازهای خود را تامین می‌کردند. اکنون نیز آن‌طور که معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته کوپن الکترونیکی تقریبا همان نقش را بازی خواهد کرد با این تفاوت که «کاغذ» از مناسبات حذف شده است. احمد میدری با بیان اینکه برنامه حمایتی دولت در شرایط فعلی حمایت از اقشار و گروه‌های کمتربرخوردار مانند خانوارهای زیرپوشش کمیته امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی است، اعلام کرده، دولت یارانه حمایتی خود را در قالب «کوپن الکترونیک» به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد کرد. وی افزود: «زیرساخت‌های طرح کوپن الکترونیک از مدت‌ها قبل با همراهی بانک مرکزی آماده ‌شده و به‌زودی وارد مرحله اجرا می‌شود.» به گفته میدری، در این طرح، افراد زیرپوشش سازمان‌ها و نهادهای حمایتی در قالب کارت ‌بانکی که در اختیار دارند، می‌توانند از سهمیه خرید از فروشگاه‌های خاص برخوردار شوند. وی سقف یارانه‌های حمایتی دولت به هر فردی که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد را 40 هزار تومان اعلام کرده است. یعنی به‌ازای هر خانوار پنج نفره، می‌شود گفت دولت 200هزار تومان به حساب سرپرستان واریز می‌کند. آمارها نشان می‌دهد حداقل 10میلیون نفر زیرپوشش حمایتی دو سازمان یادشده هستند و از قرار همگی نیز مشمول طرح کوپن الکترونیک می‌شوند. به عبارت دیگر، دولت برای حمایت از این افراد باید ماهانه 400 میلیارد تومان کنار بگذارد. میدری درباره زمان اجرای طرح، چیزی نگفته، ولی طبق اظهارات هفته گذشته سرپرست وزارت رفاه، از همین ماه باید منتظر اجرای برنامه‌های رفاهی دولت بود. طبق برنامه با شارژ کارت‌ یارانه‌ای خانوارها که هر سه، چهار ماه یک بار خواهد بود، افراد به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه و نیازهای مصرفی خود را تامین می‌کنند.»

نحوه و شرایط بیمه فعالان حوزه رسانه و مطبوعات
در این شماره از آتیه نو، محمد حاجی بابایی، کارشناس تامین اجتماعی به سوال هایی درباره نحوه و شرایط بیمه فعالان حوزه رسانه و مطبوعات پاسخ گفته است.

عنوان برخی دیگر از مطالب شماره 170هفته نامه آتیه نو
سرگردانی ارز میان دو بازار
آب ناسالم، هزینه می‌تراشد
ژانر وحشت با چاشنی تاریخ ایران
بهترین کمک دولت پرداخت بدهی‌اش به تامین‌اجتماعی است
کارمندی را به خاطر کار خودم رها کردم!
عموسام هم مشکل تامین اجتماعی دارد!
و....



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 312
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران