پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306894 تاریخ : 1396/07/27-19:37:48
,17,
شرکت های نروژی برای حضور در بازار ایران علاقمند هستند

معاون وزیر خارجه نروژ:

شرکت های نروژی برای حضور در بازار ایران علاقمند هستند

مریت برگر روسلند معاون وزیر خارجه نروژ با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های نروژی برای حضور در بازار ایران، گفت: چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای برای فعالیت شرکت‌های نروژی در ایران وجود دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، وی در گفتگو با شبکه خبری ان.بی.تی افزود: فعالیت و علاقه زیادی از سوی شرکت‌های نروژی به‌ویژه در بخش‌هایی از شیلات و آبزی‌پروری، کشاورزی، نفت و گاز، انرژی‌های تجدید پذیر و پروژه‌های زیربنایی وجود دارد. 

معاون وزیر خارجه نروژ اضافه کرد شرکت‌های تجاری نروژ عکس‌العمل مثبتی در قبال باز شدن بازار ایران نشان داده‌اند و امضای قرارداد شرکت ساگا انرژی تأکیدی در این زمینه می‌باشد.
در همین حال، روزنامه اقتصادی دی ان روز پنجشنبه در گزارشی عنوان کرد: شرکت نروژی ساگا انرژی که در حوزه انرژی خورشیدی فعالیت می‌کند، هفته جاری یک قرارداد پنج‌ساله با شرکت ایرانی امین انرژی امضا کرده است. 
این نشریه نروژی افزود: ارزش این قرارداد 2.5میلیارد یورو، یعنی بیش از 23 میلیارد کرون نروژ است که بر اساس آن شرکت مذکور تعدادی پارک خورشیدی در مناطق مختلف کشورمان احداث خواهد نمود و انتظار می‌رود حدود دوهزارمگاوات برق از آن‌ها تولید شود. 
به نوشته دی ان، این مقدار معادل برق مصرفی حدود سه میلیون خانوار در ایران به شمار می‌رود.
پیش از این نیز دی ان در گزارشی از سرمایه‌گذاری یک شرکت نروژی در طرح انتقال آب خوزستان خبر داده بود.
این نشریه به نقل از آروید اوپهاوگ، مدیرعامل شرکت بین‌المللی پیوراپایپ نروژ نوشت که این شرکت در رقابت با تعدادی از شرکت‌های خارجی از چین، ویتنام،کره جنوبی و ایتالیا برنده یک طرح بزرگ انتقال آب در ایران شده است. 
دی ان افزود: این طرح مربوط به انتقال آب در استان خوزستان است.
این نشریه نروژی به نقل از مدیرعامل پیوراپایپ ادامه داد: لوله‌های تولیدشده توسط این شرکت فولادی نبوده بلکه از فناوری پلاستیک تقویت‌شده با فیبراست که با سرعت بیشتری تولیدشده و احتیاج کمتری به کار در زمین‌دارند. 
دی ان افزود: اوپهاوگ، ارزش این قرارداد را سه میلیارد کرون معادل320 میلیون یورو اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر این بزرگ‌ترین قرارداد زمینی نروژ در ایران می‌باشد. این قرارداد در سال 2018 آغاز و در سال 2021 به پایان خواهد رسید.
به گزارش این نشریه نروژی، پروژه مذکور شامل انتقال آب شرب و کشاورزی از سد کارون به دشت ایذه و باغ‌ملک در منطقه شرق استان خوزستان اختصاص دارد و با تأمین مالی نروژ صورت خواهد پذیرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 369
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران