پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354354 تاریخ : 1397/05/23-18:42:52
,17,
سیاست اصلی در دستان بانک مرکزی / صنعت طلا و جواهر نیازمند یاری

سیاست اصلی در دستان بانک مرکزی / صنعت طلا و جواهر نیازمند یاری

نوسانات طلا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حاصل شیطنت افراد مخل و ناآگاهی مردم ؛ ولی این موضوع خالی از اشکال نیست که سیاست اصلی در دستان بانک مرکزی است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، نشست صمیمانه اعضای اتحادیه طلا و جواهر با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار با محوریت معرفی اعضای جدید هیات مدیره و برنامه های آتی اتحادیه با حضور آقایان ابراهیم محمدولی ریاست اتحادیه ، مسعود یزدانی معاون اول ، اکبری پور عضو هیات مدیره ،  داوود سلیمانی خزانه دار ، شربیانی بازرس، حسینی مشاور حقوقی و احمد جعفری روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر و اصحاب رسانه در محل اتحادیه برگزار شد.

 ابراهیم محمدولی در ابتدای صحبت از اهالی رسانه تقدیر و تشکر کرد و گفت: هئیت مدیره جدید اتحادیه از گذشته تا به امروز سعی کرده است تعامل بین رسانه و اتحادیه را برقرار نماید تا ایرادات و اشکالات موجود از اذهان عمومی برطرف شود.

 

اتحادیه طلا و جواهر دارای ظرفیت بالا
وی با تاکید به ظرفیت بالای اتحادیه گفت: این ظرفیت بالا به شرط مدیریت و استفاده صحیح محقق می گردد لذا صنعت طلا و جواهر در بحث تولید و صادرات قطعا حرفهای زیادی می تواند داشته باشد. موانع موجود و عدم رسیدگی سازمان های مربوطه باعث محقق نشدن این ظرفیت هاست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیاز کشور را استفاده بهینه از تشکل ها ، زیرمجموعه ها و افراد این زیر مجموعه ها دانست و تاکید کرد: وضعیت اقتصادی ناخوشایند و تمام نگاه های منفی از اطراف و کشورهای همسایه؛ همه و همه مسائلی است که باعث عدم شناسایی این ظرفیت ها ، افزایش تولید و همچنین گسترش اشتغالزایی است.

نشست صمیمانه اعضای اتحادیه طلا و جواهر با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار

 

 

صنعت طلا و جواهر نیازمند یاری
یزدانی معاون اول اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: کشور دچار تحریم ابر قدرت هاست و ایران نیز دارای توانمندی های فراوان در این صنعت است. در این وضعیت با از بین رفتن برخی از صنایع دیگر ، صنعت طلا می تواند جایگزین مناسبی برای رسیدگی بیشتر باشد. لذا از مسئولین محترم در گمرک، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و همچنین بانک مرکزی دست یاری طلب میکنیم تا بتوانیم با ایجاد اشتغال و ارز آوری در کشور این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: تصویب مصوبات در گذشته در برخی سازمان ها و دستگاهها ، برای روزهای عادی است، اکنون که کشور نیازمند تلاش جدی است، باید این مصوبات نیز تغییر کرده تا بتوان به مشکلات رسیدگی کرد.

یزدانی با اشاره به وضع قانون صادرات افزود: وضع این قانون مانع صادرات است و جلوی کار اتحادیه را گرفته و همچنین باید در قانون حذف ارزش افزوده از اصل طلا تسریع شود. لذا در صورت رسیدگی به این موارد اتحادیه نیز بر عهد خود برای پرداخت مالیات و ارزش افزوده به اداره مالیات کوتاهی نخواهد کرد.

نشست صمیمانه اعضای اتحادیه طلا و جواهر با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار

 

 

سیاست اصلی در دستان بانک مرکزی
ابراهیم محمد ولی در پاسخ به سوال خبرنگار بانک و صنعت با موضوع تاثیر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در نوسانات قیمت طلا و مسکوکات رسیدگی اتحادیه را میطلبد گفت: اگر هدف در این فضا شیطنت و ایجاد مشکل و خلل در روند کار باشد قطعا کوچکترین عضو در این فضا می‌تواند به اصل موضوع ضربه وارد کند، ولی این موضوع خالی از اشکال نیست که سیاست اصلی در دستان بانک مرکزی است، چراکه با مدیریت صحیح این مشکلات هرگز پیش نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: اتحادیه طلا و جواهر در 5 سال گذشته هیچ سایت یا رسانه رسمی نداشته و به تازگی و ابتدای شهریور ماه سال جاری از سامانه جدید اتحادیه طلا و جواهر رونمایی خواهد شد و مردم نیز می توانند با مراجعه به این سایت به عنوان مرجع از قیمت ها و مسایل مربوط به اتحادیه مطلع شوند.

 

طلای آب شده نخرید
محمد ولی درادامه به خانواده ها و افرادی که آگاهی لازم را ندارند توصیه کرد: مردم به جای خرید مصنوعات طلا به سمت خرید طلای آب شده نروند، چرا که برخی افراد با شیطنت از ناآکاهی مردم سوء استفاده کرده و افراد را دچار گمراهی می کنند که در صورت مشاهده مشکل و ایراد در آن طلا، اتحادیه بتواند به مشکلات پیش رو رسیدگی نماید در غیر این صورت اتحادیه جوابگو نخواهد بود.

 

نشست صمیمانه اعضای اتحادیه طلا و جواهر با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار

 

اخبار مرتبط


 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 248
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران