به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ناهید حیدری، مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ در نشست کانون انجمنهای صنفی کارگری استان تهران به میزبانی اداره کل غرب تهران گفت: نگاه سهجانبهگرایی، رشد و توسعهیافتگی نظام تأمین اجتماعی را در پی دارد و با گسترش آن، معضلات کارفرمایان، کارگران و بازنشستگان کاهش مییابد.
وی با اشاره به نقش و عملکرد اداره کل غرب تهران بزرگ گفت: اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ با 15 شعبه اصلی، 20 کارگزاری رسمی و 7 شعبه اقماری در حال ارائه خدمات به بیش از 3 میلیون بیمهشده اصلی و تبعی میباشد که 10 درصد از کل بیمهشدگان سازمان تأمین اجتماعی را تحت پوشش دارد. این اداره کل بیش از 300 هزار مستمریبگیر و بیش از 180 هزار کارگاه فعال و نیمهفعال را تحت پوشش دارد.
حیدری نقش و رسالت اداره کل غرب تهران بزرگ را در تحقق اهداف سازمانی بسیار حساس و تاثیرگذار برشمرد و گفت: اداره کل غرب تهران بزرگ در انجام برنامههای آتی همیشه پیشرو بوده و در تحقق ارتقای سطح خدمات غیرحضوری نقش فراوانی داشته و دارد که میتوان به دریافت لیست الکترونیکی، ابلاغ الکترونیکی، نامنویسی الکترونیکی و بازرسی الکترونیکی اشاره نمود.
مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ یادآور شد: پایلوت بازرسی الکترونیکی در شعبه 25 آغاز و هماکنون در 4 شعبه انجام میشود و به امید خدا و همت کارکنان امیدواریم تا پایان سال در کلیه شعب نهادینه شود.
مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ عمدهترین مسائل و مشکلات مطرحشده در خصوص بیمهشدگان و کارگران ساختمانی (اختصاص شماره S.S.N) بیمه بیکاری، بازرسی الکترونیکی و خدمات کوتاهمدت تأمین اجتماعی را تشریح نمود.
غلامرضا عباسی، رئیس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران نیز در این نشست گفت: یکی از گلهمندیهای مهم جامعه کارگری عدم پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی است که تاثیر بسزایی روی عملکرد سازمان در زمینه ارائه خدمات به مخاطبان گذاشته است.
عباسی تأکید کرد: بیش از 3 میلیون مستمریبگیر و بازنشسته تحت پوشش خدمات بلندمدت تأمین اجتماعی میباشند، اگر 2 ماه حقوق این عزیزان پرداخت نشود، شاهد بحران ملی خواهیم بود.
وی نقش تأمین اجتماعی را در جامعه و نهادهای اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بسیار پررنگ و تأثیرگذار دانست و افزود: نظام تأمین اجتماعی از اجزای کلیدی و تعیینکننده امنیت اجتماعی در جامعه شناخته میشود.
عباسی مشکلات سازمان تأمین اجتماعی را در اجرای تعهدات، بازتاب مسائل اقتصادی دانست و گفت: هرچه تأمین اجتماعی در تعهدات خود موفقتر باشد، رضایتمندی جامعه کارگری نیز بیشتر خواهد بود.