پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252191 تاریخ : 1395/10/01-12:03:43
,5,21,
سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی افزایش یافت

با موافقت نمایندگان مجلس

سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی افزایش یافت

نمایندگان مجلس مصوب کردند که سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال اول برنامه ششم توسعه 30 درصد و سالانه حداقل 2 واحد درصد به این سهم اضافه شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر دیروز (سه شنبه، 30 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه ششم با بند یک ماده 7 این لایحه موافقت کردند.

در بند یک این ماده آمده است که به منظور انطباق بودجه های سنواتی با برنامه توسعه، انضباط مالی، اصلاح فرآیند برنامه ریزی و بودجه ریزی و نظارت بر عملکرد و هزینه های دولت، لوایح بودجه سالانه در چهارچوب این قانون و با اعمال تعدیل متناسب با تحولات و شاخص اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و با رعایت قواعد مالی مندرج در جدول شماره (4) این قانون تهیه و تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

نمایندگان مجلس همچنین قسمت الف بند 2 ماده 7 این لایحه را با 142 رای موافق، 12 رای مخالف و 20 رای ممتنع از مجموع 243 نماینده حاضر در جلسه، مورد اصلاح قرار دادند.

در بخش الف بند 2 ماده 7 این لایحه آمده است که سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال اول برنامه ششم توسعه 30 درصد تعیین می شود و سالانه حداقل 2 واحد درصد به این سهم اضافه می شود.

بانک مرکزی مکلف است در طول سال و متناسب با وصول منابع بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم 14/5 درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت و میعانات گازی و همچنین سهم 3 درصد مناطق نفت خیز، گازخیز و توسعه نیافته اقدام کند، پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی و از محل باقیمانده، سهم بودجه عمومی دولت که در بودجه های سنواتی مشخص می شود را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز و مابقی را به حساب ذخیره ارزی واریز کند.

نمایندگان بخش دیگری از قسمت الف بند 2 ماده این لایحه را نیز با 137 رای موافق، 44 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در جلسه مورد اصلاح قرار دادند.

در این اصلاحیه آمده است که چنانچه منابع دولت از محل وجوه واریزی فوق سالانه به قیمت ثابت 1395 کمتر از 830 هزار میلیارد ریال باشد، از محل حساب ذخیره ارزی و در صورت عدم کفایت از محل اوراق بدهی تعهد زا و یا سایر اوراق مالی پس از تصویب مجلس برای تامین مابه التفاوت حاصل شده صرفا برای تامین کسری اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برای طرح های مصوب در قانون بودجه همان سال با اولویت طرح هایی که از طریق مشارکت با بخش غیردولتی اجرا می شوند، اختصاص خواهد یافت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران