پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265250 تاریخ : 1395/11/05-09:58:23
,10028,
سلفی‌گیران با حوادث، طیف خاصی هستند

سلفی‌گیران با حوادث، طیف خاصی هستند

استاد دانشگاه گفت: سلفی‌گیران با حوادث، طیف خاصی هستند که بخشی از آنها بیکار، بخش دیگر دارای مشکلات شخصیتی و ناهنجاری‌های روانی، بخشی دیگر معارض و دارای ارتباط با خارج و رسانه‌های بیگانه هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اسماعیل قدیمی ، درباره معضل این سلفی‌گیری بعضی اعضای جامعه از حوادث و عدم کمک به فرد مصدوم، گفت: از نظر من این امر نشانه دردناکی از وجود یک بیماری و آسیب جدی اجتماعی است که برگرفته از مشکلات شخصیتی و تربیتی است.

وی افزود: باید کارهای تحقیقاتی و پژوهشی از سوی صاحبنظران در مورد حرکت مردم موبایل به دست حین حوادث و عدم کمک به مصدوم انجام شود چرا که این امر یک الگوی رفتاری ناهنجار در جامعه محسوب می‌شود که باید نهادها، رسانه‌ها، مسئولان و خانواده‌ها این موضوع را به صورت دائم رصد کرده تا موضوع رفع شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: متأسفانه برداشت مردم ما از فناوری ناقص است در حالی که لفظ فناوری و تکنولوژی یعنی مدیریت تولید است لذا باید کاربری تکنولوژی به صورت منطقی در جامعه مدیریت شود و فرهنگ‌سازی برای ابزار هم صورت گیرد.

قدیمی افزود: برداشت ما از تکنولوژی و رفتارمان غلط است چرا که نتوانستیم الگوهای درستی از مصرف این ابزارها و تکنولوژی‌ها به مردم بیاموزیم. ضمن اینکه ضعف آموزشی و عدم الگوی استفاده از این ابزارها هم مشهود است. 

وی تصریح کرد: برخی افراد می‌کوشند با تهیه فیلم و عکس از حوادث به امیال خود برسند و تلاش می‌کنند تا حاکمیت را با این کار به چالش بکشانند که این اتفاق باید بررسی،‌ کنترل و مدیریت شود.

این استاد دانشگاه گفت: ای کاش تعداد زیادی از ریزعلی خواجوی‌های زیادی در جامعه ما وجود داشتند چرا که یک زمانی کمک یعنی اینکه پیراهن خود را آتش بزنی تا دیگران متوجه حادثه شوند و زمان دیگر کمک یعنی در مکانی حضور نداشته باشیم تا راه برای حضور نیروهای خدماتی و ایمنی باز شود اما متأسفانه برخی مردم با حضور بی‌جای خود و سلفی گرفتن از آن وقایع به نظر می‌رسد که درک مناسبی از شرایط و واقعیات ندارد.

قدیمی خاطرنشان کرد: به نظر من سلفی‌گیران به دنبال چالش کشیدن جامعه و حاکمیت هستند تا بتوانند نیازها،‌ امیال و خواسته‌های نامشروع خود را به دست آورند.

وی تصریح کرد: اگر ریشه‌های سلفی‌گیری و فیلمبرداری زیاد مردم از حوادث بررسی و یک مرکز تحقیقاتی پژوهشی را در این خصوص انجام دهد قطعاً‌ انگیزه‌های این افراد بیشتر مشخص خواهد شد.

این استاد دانشگاه افزود: سلفی‌گیران طیف خاصی هستند که بخشی از آنها بیکار، بخش دیگر دارای مشکلات شخصیتی و ناهنجاری‌های روانی، بخشی دیگر معارض و دارای ارتباط با خارج از کشور و رسانه‌های بیگانه هستند ضمن اینکه باید با شناسایی و دسته‌بندی‌های آنها برنامه‌های آموزشی، تربیتی و معرفی الگوهای مناسب به آنها جهت هدایت و در نهایت برخوردهای قضایی با آنها صورت گیرد.

قدیمی تصریح کرد: رسانه‌ها و نهادهای جامعه تا تعیین تکلیف این موضوع نباید این وضع را رها کنند. ضمن اینکه می‌توانیم با پیگیری این موضوع به مقامات و مسئولین جامعه برای اجرای مهمتر وظایف، اقدامات و کارکردهای مطلوب آنها کمک کنیم.

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 458
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران