پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281991 تاریخ : 1396/05/02-17:04:03
,15,
سرویس پیک هوشمند در 6 استان راه‌اندازی می‌شود

سرویس پیک هوشمند در 6 استان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پست از راه اندازی پیک هوشمند در 6 استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، حسین مهری در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه الکامپ در سالن دولت الکترونیک گفت: سرویس «پست من» یکی از سرویس ها ارایه شده توسط شرکت پست است که به عنوان سرویس پیک هوشمند در شهر تهران راه اندازی شده و در آینده نزدیک در شهرهای کرج، قم، خرم آباد، اصفهان، مشهد و استان خوزستان نیز راه اندازی می شود.

معاون وزیر ارتباطات افزود: این سرویس در حوزه حمل بار و مرسوله پستی به صورت هوشمند فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: سرویس پیک هوشمند در تهران به وسیله اپلیکیشن موبایل این امکان را فراهم کرده که در متوسط زمان 3 دقیقه با اعلام  سفارش، پیک به مکان مورد نظر مراجعه می کند و با ارایه این سرویس هزینه های ارسال مرسوله کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه شرکت پست بخشی از زیرساخت های دولت الکترونیک را فراهم می کند، گفت : در این حوزه پروژه جی نف که هوشمند سازی مکان و آدرس استاندارد است، توسط پست در حال انجام است که این پروژه برای انجام خدمات الکترونیکی مبتنی بر مکان بسیار مهم است.

وی سامانه مدیریت یکپارچه املاک کشور( سیماک ) را یکی دیگر از پروژه های در دست اقدام پست بیان کرد و افزود : با نرم افزار دانش بنیانی که تهیه شده است 28 سازمانی که به موضوع املاک مرتبط اند از طریق این سامانه با هم در ارتباط هستند.

مهری وب آگهی، کارت پستال، پست یافته و ره گیری مرسولات را  از دیگرخدمات الکترونیکی پستی اعلام کرد که در حال حاضر ارایه می شود.

وی تجهیز نامه رسانان پست به اسمارت فون را در راستای ارایه سرویس بهتر به شهروندان در این حوزه عنوان کرد و تاکید داشت : با این سرویس شهروندان از سرنوشت مرسوله خود به صورت لحظه ای مطلع می شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارایه سرویس تجارت الکترونیک درغرفه پست در نمایشگاه الکامپ  اشاره کرد و گفت: بستر اصلی خرید های الکترونیکی مردم در پست انجام می شود البته با سامانه بازار الکترونیک و E بازار هم در حال ارایه سرویس در این حوزه هستیم.

وی در زمینه تجارت الکترونیک به رشد 46/5 درصدی در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال 95 اشاره کرد و گفت : در خرداد ماه امسال نیز نسبت به مشابه سال قبل 26 درصد در این حوزه رشد داشته ایم و با توجه به آماده شده زیرساخت های این حوزه امیدواریم این رشد با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران