پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226160 تاریخ : 1395/07/11-12:04:04
,10026,
سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برای عبور از اقتصاد وابسته به نفت اولویت دارد

معاون اول رئیس جمهور:

سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برای عبور از اقتصاد وابسته به نفت اولویت دارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: گردشگری از مهمترین موضوعات در ارتباطات میان فرهنگی است و توسعه گردشگری در جهان امروز نقش اساسی در گسترش تفاهم و صلح منطقه‌ای و جهانی دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، دکتراسحاق جهانگیری در همایش بین المللی  سرمایه گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه گردشگری نوین به عنوان یک صنعت نیازمند زیرساخت های جدید سرمایه گذاری متناسب داخلی و خارجی است، اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری زمینه های مساعد فرهنگی، اقتصادی، سیاست داخلی، خارجی، قوانین و مقررات و غیره را نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران نقطه اتصال فرهنگ‌های غربی و شرقی است افزود: تمدن ایرانی اسلامی در ایران آثار بی بدیلی به جای گذاشته است و ایران به لحاظ اماکن، آثار، مفاخر، طبیعت و آب و هوای متنوع جاذبه های فراوانی برای گردشگران دارد. همچنین وجود حرم مقدس امام رضا (ع) و اماکن مذهبی  شواهدی برای توسعه امر زیارت و سفرهای معنوی در ایران است.

دکترجهانگیری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با توفیق در سیاست خارجی و خارج کردن کشور از عرصه تهدیدها و تحریم ها و دستیابی به توافق برجام توانسته است شرایط را به نحوی پیش ببرد که دولت های بین المللی  از گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال کنند، گفت: در فضای گشایش سیاسی در روابط بین الملل شرایط خوبی برای سرمایه گذاری خارجی به منظور توسعه گردشگری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برنامه های اقتصادی دولت مکمل سیاست اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است خاطر نشان کرد: دولت راهبرد توسعه گردشگری بین الملل را به عنوان افق جدیدی برای آرایش نقش های سیاسی و پیش برد دیپلماسی در فرآیند تقویت صلح و تفاهم برگزیده است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری در حوزه زیر ساخت ها برای صنعت گردشگری گفت: سرمایه گذاری در حوزه زیر ساخت های گردشگری پایه اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است و برای  عبور از اقتصاد وابسته به نفت اولویت دارد.

وی تصریح کرد: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سه طرح مهم در حوزه میراث فرهنگی تصویب شده است از جمله تدوین بسته حمایت از تولید صنایع دستی، ایجاد ظرفیت هتلینگ و افزایش حمایت های سخت افزاری و نرم افزاری از این حوزه .

دکترجهانگیری گفت: رشد صنعت گردشگری در ایران یکی از مهم ترین راه های رهایی از اقتصاد تک محصولی مبتنی بر نفت و کمک به توزیع عادلانه درآمدها و ایجاد اشتغال پایدار در کشور است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افزایش آمار گردشگری از 2270 نفر در سال 85 به 5180 نفر در سال 94 خاطر نشان کرد: سهم مستقیم گردشگری در تولید ناخالص داخلی در سال 2006 معادل 793 هزار میلیارد ریال یعنی شش و هفت دهم درصد از تولید ناخالص داخلی بوده است که پیش بینی می شود در سال 2015 به پنج و نه دهم درصد از تولید ناخالص ملی برسد و ما همچنان در انتظار تحولات امید بخش هستیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 279
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران