پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213149 تاریخ : 1395/05/14-15:56:59
,4,15,
سامسونگ در فروش گوشی هوشمند از اپل پیشی گرفت

سامسونگ در فروش گوشی هوشمند از اپل پیشی گرفت

در سه ماهه اول سال 2016، فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان3.9درصد رشد داشت، فروشندگان گوشی های هوشمند چین17 درصد از سهم بازار را کسب کردند و اپل اولین افت دو رقمی را شاهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول 2016 که با مجموع 349 واحد خاتمه یافت، افزایشی 3.9 درصدی را در مدت زمان مشابه سال 2015 به دنبال داشت. فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2016، شامل 78 درصد از کل فروش تلفن همراه بود.

فروش گوشی های هوشمند به سبب تقاضا برای گوشی های کم هزینه در بازارهای نوظهور و گوشی های هوشمند 4G مقرون به صرفه، با طرح های ارتقای اتصال 4G از ارائه دهندگان خدمات ارتباطاتی در بسیاری از بازارهای سراسر جهان صورت گرفته است.
مدیر تحقیقاتی گارتنر می گوید: در بازار گوشی های هوشمند که فروشندگان بزرگ، رشد اشباع را تجربه می کنند، برندهای نوظهور موجب اخلال در فروش برندهای موجود برای افزایش سهم خود هستند. با چنین تغییری در ساختار بازار گوشی های هوشمند، برندهای چینی در حال ظهور به عنوان برندهای جدید برتر جهانی هستند.
دو برند چینی در جمع پنج فروشنده برتر گوشی هوشمند در سه ماهه اول 2015 در جهان جای گرفتند و 11 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند. در سه ماهه اول سال 2016 نیز سه برند چینی هوآوی، شیائومی و اوپو 17 درصد از بازار را تشکیل دادند.
اوپو بهترین عملکرد را در این سه ماه داشت و با رشد 145 درصدی در واحد فروش، به رتبه چهار رسید. مانند هوآووی و شیائومی، اوپو شاهد رشدی قوی در چین بود و سهم رقبایی مانند لنوو، سامسونگ و یولانگ را گرفت. هوآوی نیز شاهد افزایش تقاضای گوشی هوشمند در اروپا، آمریکا و آفریقا بود، در حالی که شیائومی و اوپو به ترتیب افزایش 20 و 199 درصدی فروش گوشی های هوشمند خود را در بازارهای آسیا و اقیانوسیه شاهد بودند.
همچنین در سه ماهه اول سال 2016، سامسونگ با کسب 23 درصد سهام بازار به اپل غلبه کرد. در حالی که اپل با کاهش 14 درصدی فروش آیفون، اولین شیب دورقمی منفی سال به سال را شاهد بود.
لنوو نیز با کاهش 33 درصدی فروش گوشی های هوشمند از جمع پنج فروشنده گوشی برتر ناپدید شد و جزو 10 فروشنده گوشی برتر در سه ماهه اول 2016 جای گرفت. این برند در حالی که با رقابت سنگینی در میان برندهای محلی چین مواجه است، شاهد سقوط 75 درصدی فروش در این بازار بود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران