پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266779 تاریخ : 1395/11/26-14:59:19
,10029,
سالانه 100 هزار مورد ابتلا به سرطان در ایران رخ می دهد

سالانه 100 هزار مورد ابتلا به سرطان در ایران رخ می دهد

مشاور معاون تحقیقات و فناوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق بررسیهای انجام شده سالانه افزون بر 100 هزار مورد جدید ابتلا به انواع سرطانها در ایران رخ می دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر کاظم زنده دل در حاشیه کنگره بین المللی ثبت بیماریها و پیامدهای سلامت در مشهدافزود: مرگهای ناشی از سرطان در ایران سالانه بیش از 50 هزار نفر گزارش می شود که برخی از بیماران سالها با آن درگیر بوده اند. 

وی ادامه داد: بر اساس یافته های علمی 40 درصد سرطانها قابل پیشگیری و حدود 60 درصد سرطانها نیز قابل درمان هستند. 
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: موفقیت درمان در سرطانهای مختلف متفاوت است بطوری که هم اکنون موفقیت درمان سرطان پستان در ایران بالای 90 درصد در صورت تشخیص به موقع است. 
وی افزود: ثبت بیماریها یکی از برنامه های جدید وزارت بهداشت است که در دولت تدبیر و امید کلید خورد و هم اکنون نهادینه سازی نظام ثبت بیماریهای مختلف از جمله سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی در کشور در حال اجراست. 
دکتر زنده دل ادامه داد: هم اکنون نظام ثبت بیماری سرطان در استانهای گلستان، آذربایجان شرقی و فارس بطور کامل و با گزارش دهی دقیق نهادینه شده است. 
وی به مزایای نظام ثبت بیماریها اشاره و بیان کرد: ثبت اطلاعات مربوط به انواع بیماریها و شرایط بهداشتی و درمانی بیماران، تصمیم گیری صحیح مدیریتی در زمینه درمان و مراقبت از بیماران را در پی دارد. 
مشاور معاون تحقیقات و فناوی وزارت بهداشت گفت: نظام ثبت بیماریها از سالها قبل در کشورهای پیشرفته در حال اجراست و ایران جزو معدود کشورهای در حال توسعه است که نهادینه سازی نظام ثبت بیماریها را طی سالهای اخیر در اولویت قرار داده است. 
نخستین کنگره بین المللی ثبت بیماریها و پیامدهای سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا 28 بهمن جاری ادامه دارد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران