پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 313124 تاریخ : 1396/10/16-18:34:53
,10028,
سازمان تامین اجتماعی در حوزه سیاحتی بازنشستگان، نگاه خاصی به استان های محروم داشته است

سازمان تامین اجتماعی در حوزه سیاحتی بازنشستگان، نگاه خاصی به استان های محروم داشته است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: این سازمان در حوزه سیاحتی و گردشگری بازنشستگان، نگاه خاصی به استان های محروم داشته است و با تمام توان، در صدد ارائه خدمات فرهنگی و سیاحتی به کانون های بازنشستگی استانها است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ حسین شاهوردی در همایش طرح سلامت بازنشستگان سالمند تامین اجتماعی خوزستان، اظهار داشت: هم اکنون 42میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند که از این تعداد، 7 میلیون و 400 هزار نفر، معادل 9,2 درصد کل جمعیت کشور، بالای 60سال دارند و سالمند به شمار می آیند و از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه روند سالمندی و پیری جمعیت ایران رو به افزایش است، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده تا سال 2040 میلادی، جمعیت سالمند ایران با رشد 2 برابری،  به 15میلیون نفر خواهد رسید.
وی گفت: درحال حاضر کشور ایران به لحاظ داشتن جمعیت سالمند، در رده پنجاه و دوم جهان است. از این رو باید از هم اکنون سیاستگذاری دقیق و کلان برای پاسخگویی به نیازهای متعدد و متنوع این جمعیت، تدوین شود.
شاهوردی افزود: پیش بینی می شود: تا سال 2040 میلادی، نیمی از سالمندان کشور از خدمات صندوق تامین اجتماعی و نیمی دیگر از صندوق های بازنشستگی بهره مند شوند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی افزود: این سازمان   هم اکنون عضو شورای ملی سالمندان است و به زودی، جامعه سالمندان کشور، شاهد نتایج مثبت شکل گیری شورای ملی سالمندان خواهند بود.
وی از جامعه بازنشستگان و سالمندان به عنوان شرکای سازمان تامین اجتماعی نام برد و افزود: انتقادها و همفکری جامعه بازنشستگان، می تواند بسیاری از گره ها و چالش ها را حل کند.
شاهوردی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا پنج سال آینده، همه بازنشستگان با هدف بهبود و ارتقاء ضریب سلامت سالمندان، تحت پوشش طرح سواد سلامت قرار می گیرند.
وی گفت: از سال آینده با همکاری معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی، طرح خدمات سلامت سالمندان تحت پوشش، به صورت پایلوت در استان خوزستان اجرا می شود.
شاهوردی هدف از اجرای این طرح را پرداختن جدی به مقوله پیشگیری از بیماریها و ارتقاء سطح آگاهی سالمندان بیان کرد و افزود: پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان، رویکردی است که سازمان تامین اجتماعی به صورت جدی پیگیری می کند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: اجرای طرح فرهنگی کرامت رضوی، برپایی جشن های بازنشستگی و همایش های پیاده روی خانوادگی از جمله طرح های فرهنگی سازمان تامین اجتماعی برای کانون های بازنشستگان در سراسر کشور بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 359
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران