پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352496 تاریخ : 1397/04/26-16:55:59
,17,
سازمان بورس با بازگشایی نماد (های وب) مشکلی ندارد

سازمان بورس با بازگشایی نماد (های وب) مشکلی ندارد

اگر شرکت های وب صورت‌های مالی را ارائه دهد که در مجمع مورد تایید سهامداران قرار گیرد با باز شدن نماد آن مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همراه با یاسر فلاح، مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، حسین فهیمی مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی و روح الله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران از دانشگاه تجربی بازار سرمایه بازدید کردند.

شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه این بازدید به خبرنگاران در مورد ارز صادراتی که قرار بود وارد بورس شود و گواهی ارز نیز وارد بازار سکه گردد گفت: بازار سرمایه تکلیفی داشت که معاملات را از لحاظ ایجاد نماد و دادن کد معاملاتی به کسانی که می خواهند معامله کنند این وظیفه به خوبی انجام شده است اما طبق قانون پولی بانکی، بانک مرکزی متولی ارز کشور است و اگر بانک مرکزی این کار را انجام دهد طبیعتا ترجیح همه بانک مرکزی خواهد بود ولی بازار سرمایه این آمادگی را دارد که اگر به یک جمع بندی برسند که از طریق بازار بورس باید وارد شوند  بورس توانایی قبول وظیفه را دارد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه کارهای خیلی خوبی در زمینه شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس تهران و همه دوستانی که در این حوزه هستند مثل شرکت مدیریت فناوری به صورت شبانه روزی انجام شده است تا مقدمات کار فراهم شود. اما باید دید صلاحدید اقتصادی کشور این است که بانک مرکزی باشد یا بازار سرمایه و همه باید یکصدا به تصمیمات گرفته شده احترام بگذارند و امیدواریم در آینده اگر بانک مرکزی تصمیم گرفت که این کار در بازارسرمایه به صورت دایمی انجام شود ما همکاری خواهیم کرد و امیدواریم در آینده بازار ارز با ثبات و با قدرت پیش رود.

محمدی همچنین درباره زمان باز شدن نماد "های وب" گفت: اگر این شرکت صورت‌های مالی را ارائه دهد که در مجمع مورد تایید سهامداران قرار گیرد با باز شدن نماد آن مشکلی نداریم و حسابرسی قول داده بود صورت‌های مالی را 25 تیرماه ارایه دهد اما بعدا اعلام کردند این صورت‌ها را 26 تیرماه خواهند داد.

وی ادامه داد: امروز هم پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شد، امیدواریم صورت‌های مالی را هرچه زودتر ارائه کنند. در این مورد هیات مدیره «های وب» باید همکاری کند تا صورت‌های مالی نهایی و ارائه شود، اگر این صورت‌های مالی مورد تایید مجمع ارائه شود و به استحضار سهامداران برسد ما در مورد بازگشایی آن هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

رییس سازمان بورس درباره سایر نمادهای بسته بورس، گفت: اکثر نمادهای بسته، به خاطر عدم ارائه صورت‌های مالی شفاف بسته هستند. در حال حاضر تاخیر در ارائه صورت‌های مالی از 40 مورد در ماه به سه مورد در ماه و متوسط روزهای تاخیر از 35 روز در سال 1395 به دو روز در سال 1397 رسیده است.

در ادامه یاسر فلاح در خصوص نمادهای هفتگی لیگ ستارگان بورس به خبرنگار بانک و صنعت گفت: تلاش ما بر این است که با گفتن یکسری المان ها و تعالیم مالی با عنوان شعار و به عنوان یک نماد توجه ها به آموزه های مالی را جلب کنیم تا مردم و دانشجویان و سایر اقشار که می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند و سرمایه گذاری کنند با برخی از نمادها و آموزه‌ها و هشداها آشنا شوند و با این نشانه و نمادها وارد بازار سرمایه شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 338
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران