پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353927 تاریخ : 1397/05/17-17:10:45
,11,
زلزله خطری است که همواره تهران را تهدید می‌کند

شکرچی زاده مطرح کرد؛

زلزله خطری است که همواره تهران را تهدید می‌کند

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه خطر زلزله در کمین پایتخت قرار دارد، اعلام کرد: باید به مرور ساختمان‌های پراهمیت در بازه زمانی 20 تا 30 سال از مناطق پرخطر خارج شوند و این اقدامی است که در صورت تداوم و استمرار در اجرا، تهران را به مکانی امن برای زندگی مبدل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در رابطه با آخرین اقدامات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در رابطه با پهنه‌های گسلی تهران نکاتی را ارایه و اعلام کرد: شناسایی پهنه‌های گسلی اولین اقدامی بود که انجام شد و پس از آن شناسایی دقیق اینکه چه تعداد ساختمان عمومی اعم از مدرسه، بیمارستان، برج و ساختمان‌های پراهمیت در این پهنه‌ها قرار دارد از دیگر اقداماتی است که در دستور کار داریم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: در مصوبه شورای‌عالی و شهرسازی الزام کرده‌ایم که ساختمان‌های پراهمیتی که بر پهنه‌های گسلی قرار گرفته‌اند در اولویت مقاوم‌سازی قرار دارند و نباید ساخت و سازی در مناطق پرخطر انجام شود.

شکرچی‌زاده ادامه داد: در جلساتی که با سایر مسئولان ارشد و تصمیم گیران داشته‌ایم نیز اعلام کردیم باید به مرور ساختمان‌های پراهمیت در بازه زمانی 20 تا 30 سال از مناطق پرخطر خارج شوند و این اقدامی است که در صورت تداوم و استمرار در اجرا، تهران را به مکانی امن برای زندگی مبدل خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: در هر صورت باید در نظر داشته باشیم که ساختمان‌های پراهمیتی که در مناطق پرخطر قرار دارند بالاخره بعد از 3 تا 4 دهه از عمر خود با احتساب زمانی که از ساخت خود گذرانده‌اند به مرور از پهنه‌های گسلی خارج می‌شوند و این منوط به این موضوع است که ممنوعیت ساخت و ساز ساختمان‌های جدید را در این مناطق در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: باید الزامی ایجاد شود که دولت هایی که در آینده خواهند آمد نیز از این اقدام موثر حمایت کنند و به آن پای‌بندی نشان دهند.

شکرچی‌زاده همچنین گفت: ساختمان‌هایی که ساخته شده‌اند بالاخره عمرشان به پایان می‌رسد و با فرسوده شدن ساختمان‌های بااهمیت در پهنه‌های گسلی و ممنوعیت ساخت و ساز در پهنه‌های گسلی پرخطر، بالاخره خالی از ساختمان های پراهمیت خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه نزدیک 200 سال است که از زلزله مهم شهر تهران می‌گذرد، یادآور شد: یادمان نرود که زلزله خطری است که همواره تهران را تهدید می‌کند و نباید از آن غافل شویم و همواره باید نسبت به این خطری که در کمین پایتخت و دیگر شهرها قرار دارد خود را ایمن کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 312
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران