پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351506 تاریخ : 1397/04/07-15:10:33
,12,17,
رشد 25 درصدی تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی در سال 96 نسبت به 95

گزارش

رشد 25 درصدی تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی در سال 96 نسبت به 95

نرخ رشد تعداد و مبلغ تراکنش های صادر و پذیرش شده توسط بانک‌های کشور در سال 96 نسبت به سال 95 رشد بالای 25 درصدی را تجربه کرده است.

بانک و صنعت؛

میزان فعالیت بانک ها در حوزه صدور و پذیرش تراکنش های شاپرکی
در این گزارش تعداد و مبلغ تراکنش های صادر شده و پذیرش شده هر بانک در سال 96 بررسی شده است تا میزان فعالیت بانک‌ها در حوزه صدور و پذیرش تراکنش های شاپرکی در کل سال را بتوانیم مشخص کنیم.

جدول ذیل بیانگر آن است که بیشترین سهم از تعداد و مبلغ تراکنش های صادر شده به سه بانک : ملی ایران ، ملت و صادرات ایران اختصاص داشته است. در بحث تراکنش های پذیرندگی بیشترین تعداد به سه بانک ملت ،  ملی ایران  و پارسیان و بیشترین مبلغ به سه بانک ملت  ،  ملی ایران و صادرات ایران تعلق گرفته است.

 

طبق جدول ارایه شده توسط شاپرک نرخ رشد تعداد و مبلغ تراکنش های صادر شده و پذیرش شده توسط بانک‌های کشور در سال های 95 و96 همان گونه که مشاهده می‌گردد هم در تعداد و هم در مبلغ تراکنش های صادر شده بانک‌های کشور در سال 96 نسبت به سال 95 رشد بالای 25 درصدی وجود داشته است.


برتری عملکرد هر بانک از نظر پذیرش و صدور تراکنش های شاپرکی
برتری عملکرد هر بانک از نظر پذیرش یا صدور تراکنش های شاپرکی، تعداد تراکنش های صادره هر بانک از تعداد تراکنش های پذیرش شده همان بانک کسر و حاصل آن نمودار ذیل شده است:

طبق نمودار فوق سه بانک ملت، پارسیان  و سامان در سال 96 بیشترین اختلاف مثبت در تعداد تراکنش‌های پذیرش شده و صادرشده را دارا بوده و بانک های ملی ایران ، صادرات ایران  و تجارت بیشترین اختلاف منفی در این خصوص را دارند. این بدین معناست که در سال 96 سه بانک نخست ورود منابع مالی بیشتر از میزان خروج آن از بانک و در سه بانک دیگر این موضوع برعکس است.

 

تعداد تراکنش های صادرشده و تراکنش های پذیرش شده در هر بانک
به عنوان شاخص بعدی، مجموع تعداد تراکنش های صادرشده با تراکنش های پذیرش شده هر بانک، بیانگرسهم آن بانک از کل تعداد تراکنش ها می‌باشد. بدین ترتیب دید کاملی از عملکرد هر یک از بانک ها در هر دونقش صادرکنندگی و پذیرندگی در نظام پرداخت الکترونیکی کشور به دست می آید. این شاخص از مجموع تعداد تراکنش های صادره هر بانک با تعداد تراکنش های پذیرش شده همان بانک به دست می آید.

 

طبق نمودار فوق، چهار بانک ملت، ملی ایران و صادرات ایران و کشاورزی بیشترین سهم از کل تعداد تراکنش های صنعت پرداخت کارتی را در سال 1396 و بانک مشترک ایران-ونزوئلا کم ترین سهم از کل تعداد تراکنش های صنعت پرداخت کارتی را در این سال داشته اند.

قبل از این، در بخش های قبل سهم مبلغی هر بانک در حوزه های صادر کنندگی و پذیرندگی در شاپرک بررسی شد، با این حال در این بخش گردش مالی ناشی از حضور در شبکه الکترونیکی پرداخت بانک ها در شکل زیر آورده شده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 407
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران