پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250530 تاریخ : 1395/09/14-15:34:06
,25,
رشد 10 درصدی بخش معدن وصنایع معدنی در 7 ماهه امسال

رشد 10 درصدی بخش معدن وصنایع معدنی در 7 ماهه امسال

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: بخش معدن وصنایع معدنی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه 10 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مهدی کرباسیان » در نشست خبری خود با اهالی رسانه با اعلام این خبر، افزود : یک میلیارد و 631 میلیون دلارفولاد از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه در همین مدت صادرات مس به 511 میلیون دلار و آلومینیوم به 140 میلیون دلار و سایر اقلام معدنی به 400 میلیون دلار رسید گفت: 3 طرح از طرح های هفت گانه فولاد که اولین آن چندی پیش در چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد ، تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه کشور 50 میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی باید صورت گیرد که از این رقم 11 میلیارد دلار در حوزه مس و آلومینیوم ، 10 میلیارد دلار در سایر بخش های معدنی و صنایع معدنی و بقیه در حوزه فولاد زنجیره پایین دستی آن است.

کرباسیان با اشاره به اینکه بر اساس سند چشم انداز 1404 ، باید55 میلیون تن فولاد در کشور تولید شود گفت: همچنین در این بخش نیاز به 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری و در مس و آلومینیوم به 11 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

معاون وزیر صنعت، معدن تجارت تصریح کرد : جمهوری اسلامی یکی از کشورهای شاخص معدنی جهان محسوب می شود و در بخش های فولاد، آلومینیوم، مس، روی، کروم، سنگ تزئینی و سیمان از ظرفیت های ویژه ای برخوردار است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه در مورد طرح محدودیت صادرات سنگ آهن خام از سال آینده نیز گفت: ممنوعیت صادرات، چیز خوبی نیست اما اگر کارخانه‌های تولید کنسانتره راه‌اندازی شوند، منطقی این است که سنگ آهن معادن داخلی در کشور مصرف شوند و معدنکاران نیز تمایل بیشتری به فروش محصول خود در داخل خواهند داشت.

کرباسیان در ادامه  بر لزوم  تجمیع معادن کوچک و متوسط نیز تاکید کرد.

وی در پایان گفت: دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران روزهای 20 و 21 آذر ماه امسال در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور 105شرکت‌ خارجی از 64 کشور از جمله استرالیا، کانادا، آلمان، بلژیک، ایتالیا و انگلستان و 920 شرکت ایرانی برگزار خواهد شد.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران