پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353359 تاریخ : 1397/05/09-12:13:15
,6,
دلیل اصلی مشکلات قطعه سازان سوء مدیریت بانک مرکزی است

دلیل اصلی مشکلات قطعه سازان سوء مدیریت بانک مرکزی است

مازیار بیگلو در خصوص مشکلات قطعه سازان اظهار داشت: در حال حاضر مشکل اصلی قطعه سازان تخصیص ارز است به طوریکه دریافت ارز برای هر قطعه ساز تقریبا 2 ماه طول می کشد و تامین طولانی مدت ارز یعنی اینکه عملا تولید کننده نمی تواند کالایی را برای تولید وارد کند لذا این مشکل باید هر چه سریعتر حل شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در خصوص مشکلات قطعه سازان اظهار داشت: در حال حاضر مشکل اصلی قطعه سازان تخصیص ارز است به طوریکه دریافت ارز برای هر قطعه ساز تقریبا 2 ماه طول می کشد و تامین طولانی مدت ارز یعنی اینکه عملا تولید کننده نمی تواند کالایی را برای تولید وارد کند لذا این مشکل باید هر چه سریعتر حل شود.

مازیار بیگلو افزود: قطعه سازان مواد اولیه ای را که تولید داخلی ندارد وارد می کنند لذا وجود صف طولانی تخصیص ارز باعث می شود مواد اولیه به قطعه سازان نرسد و قطعه سازان و به تبع آن خودروسازان نتوانند تولید داشته باشند و کاهش روند تولید خودرو نیز به همین علت است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مشکل اصلی قطعه سازان تحریم های داخلی و کار شکنی های داخلی است نه تحریم های خارجی لذا نابسامانی و سوء مدیریتی که در بانک مرکزی وجود دارد باعث شده است که تولید قطعه و در پی آن خودرو کاهش یابد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در ادامه افزود: خود قطعه سازان می دانند چگونه تحریم های آمریکا و یا اروپا را دور بزنند مشروط به اینکه بانک مرکزی، نهاد های اقتصادی و گمرک با قطعه سازان همکاری کنند.

وی در خصوص آزاد سازی قیمت ها بیان داشت: سال هاست که قطعه سازان آزادسازی قیمت ها را مطالبه می کنند و از آنجایی که تولید خودرو در کشور رقابتی است و به اندازه کافی تولید کننده خودرو در کشور وجود دارد لذا هر نهادی که بر قیمت گذاری خودرو نظارت می کند باید بر قیمت مواد اولیه ای نیز که منتج به تولید خودرو می شود نظارت داشته باشد و چنانچه قرار است قیمت گذاری خودروها دستوری باشد باید قیمت گذاری مواد اولیه نیز دستوری باشد و بالعکس.

وی در ادامه افزود: تا سه ماه گذشته قیمت سبد مواد اولیه قطعه سازان تا 35 درصد افزایش داشت اما در حال حاضر افزایش قیمت مواد اولیه داخلی شامل مس ، آلومینیوم ، برنج ، مواد پتروشیمی به قدری زیاد بوده است که نمی توان راجع به آن نظر داد و اما قیمت خودرو فقط 7 درصد افزایش یافته است و این منطقی و قابل قبول نیست.

بیگلو در خصوص قراردادهای قطعه سازان با شرکت رنو گفت: حدود 70 قطعه ساز داخلی با شرکت رنو قرارداد فعال دارند و حدود 40 قطعه ساز دیگر نیز درصدد بودند که با شرکت رنو کار کنند. تا این لحظه انجمن قطعه سازان نامه ای از شرکت رنو مبنی بر اینکه این شرکت از ایران خارج می شود دریافت نکرده است و ظاهرا رنو قصد خروج از ایران را ندارد اما قطعا در روند کاری این شرکت با توجه به تحریم های بانکی که اتفاق می افتد مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 326
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران