پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251214 تاریخ : 1395/09/20-15:18:33
,22,10030,
دفتر کاریابی بین المللی شرق کشور در کرمان افتتاح شد

دفتر کاریابی بین المللی شرق کشور در کرمان افتتاح شد

نخستین دفتر کاریابی بین المللی شرق کشور با هدف جذب نیروی انسانی فعال و آماده کار برای تثبیت نرخ بیکاری، در کرمان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان روز شنبه در آیین افتتاح نخستین دفتر کاریابی بین المللی شرق کشور با یادآوری اینکه استان کرمان بیش از 2 میلیون و 300 هزار نیروی انسانی فعال و آماده کار دارد افزود: برای ساماندهی و شناسایی مهارتهای این نیروی کار و همچنین هدایت آنها به سمت مشاغل مناسب به دفاتر کاریابی نیاز داریم.

رضا اسماعیلی افزود: یکی از مشکلاتی که در زمینه اعزام نیروی کار به خارج از کشور داریم بحث آموزش مهارت های لازم است که طبق هماهنگی هایی که با فنی و حرفه ای صورت گرفت مقرر شد با افزودن این مهارتها در مجموعه فنی و حرفه ای، کارجویان را برای عضویت در بازارهای بین المللی آماده کنیم.
وی با اشار به وجود 23 کاریابی داخلی در استان کرمان خاطرنشان کرد: سال گذشته 17 هزار نفر در کاریابی های استان کرمان ثبت نام و از این تعداد نزدیک به پنج هزار نفر مشغول به کار شدند.
وی عنوان کرد: کاریابی ها هم ایرادات و کمبودهایی دارند که باید برطرف شود به گونه ای که بتوانند مشاوره های خوبی به کارجویان بدهند.
وی تصریح کرد: اگر در هر سال 25 هزار شغل ایجاد کنیم نرخ بیکاری استان ثابت می ماند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه مطالعات طرح تکاپو در کرمان نیز انجام شده است افزود: پیش بینی می کنیم بتوانیم در 10 رسته شغلی فعالیت کنیم و تا پایان امسال 6 هزار نفر از محل طرح تکاپو مشغول به کار می شوند.
وی گفت: این دفتر کاریابی به صورت بین المللی فعالیت خواهد کرد و فعلا با ایجاد یک دفتر در ترکیه کار خود را آغاز کرده و در همین ابتدا سه نفر برای اشتغال به ترکیه اعزام شده اند.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هیچ تلاشی برای ایجاد رونق به بازار کار دریغ نخواهد کرد.
کاریابی بین المللی کرمان با نام کاردان، استان های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان را پوشش خواهد داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 370
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران