پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354576 تاریخ : 1397/05/27-14:39:45
,12,17,
در سه ماهه نخست سال جاری 4 میلیون و 804 هزار دلار کالا از ایران به فرانسه صادر شده است

در سه ماهه نخست سال جاری 4 میلیون و 804 هزار دلار کالا از ایران به فرانسه صادر شده است

در سه ماهه نخست سال جاری، میزان صادرات کالا از ایران به فرانسه هزار و 858 تن کالا به ارزش 4 میلیون و 804 هزار دلار بوده است.

به گزارش بانک و صنعت ، روابط ایران و فرانسه از قرون وسطی یک رابطه دوستانه میان دو طرف بوده، این رابطه تا دوران ریاست ژاک شیراک همچنان دوستانه بود ولی در سال‌ های اخیر این رابطه به علت ارجاع دادن توقف غنی‌ سازی اورانیوم شورای امنیت سازمان ملل متحد و حمایت فرانسه به خوبی گذشته نبوده ‌است.

پس از توافق برجام در سال 2015 ، فرانسه در میان کشورهای اروپایی روابط گسترده تری را با ایران تجربه کرده است. در این مدت هیات‌ های اقتصادی و سیاسی زیادی از دو کشور در رفت و آمد بودند. رفت و آمدهایی که صرفا در حد مذاکره و گفت و گو مانند خیلی از هیات‌ های دیگری که به ایران آمدند باقی نماند و قراردادهایی میان ایران و فرانسه به امضا رسید.

در طی سال 2015 که توافق برجام صورت گرفت قراردادهای مختلفی بین دو کشور انجام شد، که نظیر این توافق ها می توان به توسعه روابط قراردادی با شرکت توتال برای توسعه فاز یازده پارس جنوبی، قرارداد همکاری شرکت پژو با ایران، خرید هواپیما ایرباس از فرانسه، قرارداد سرمایه گذاری مشترک در تولید محصولات کشاورزی، تفاهم نامه های تولید مشترک ماهی، انتقال فن آوری دانه های روغنی از فرانسه، بازسازی فرودگاه مشهد توسط یک شرکت فرانسوی و تفاهم نامه تولید دارو در حوزه سلامت از دیگر فعالیت های اقتصادی مشترک میان ایران و فرانسه در دوران پسابرجام بوده است.

میزان مبادلات تجاری دو کشور در پایان سال 2017 به سه میلیارد و 800 میلیون یورو رسید.

همچنین، مبادلات تجاری فرانسه و ایران که پس از تحریم های اقتصادی سال 2011 از 4 میلیارد و 300 میلیون یورو در سال 2006 به 515 میلیون یورو در سال 2014 کاهش یافته بود.

فرانسه در سال 2017 نهمین کشور صادرکننده به ایران در جهان و در اروپا سومین صادرکننده پس از آلمان و ایتالیا بوده است.

همچنین در سه ماهه نخست سال جاری، میزان مبادلات تجاری میان دو کشور هزار و 858 تن کالا به ارزش 4 میلیون و 804 هزار دلار از ایران به فرانسه صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 96.70 و از نظر ارزشی 52.84 درصد کاهش داشته است که از این حیث فرانسه در رتبه 64 کشورهای عمده مقصد صادرات ایران قرار می‌گیرد.

واردات از این کشور در این مدت 24 هزار و 906 تن به ارزش 283 میلیون و 288هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 12.13 و از نظر ارزشی 11.42 درصد کاهش داشته است.

پس از خروج آمریکا از برجام شرکت های فرانسوی از جمله توتال قراردادشان را با ایران لغو کردند.

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 379
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران