پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309339 تاریخ : 1396/09/01-14:53:35
,5,22,
در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان مطرح شد؛ ضرورت مدیریت مصرف منابع آب

در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان مطرح شد؛ ضرورت مدیریت مصرف منابع آب

ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان و سایر اعضا در استانداری سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت آب، ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان و سایر اعضا در استانداری سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش بارندگی‌ها، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش شدید بارش ها، مدیریت مصرف منابع آبی در همه بخش ها، خصوصاً بخش کشاورزی بسیار ضروری است.
دکتر ایرج حیدریان خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری که از ابتدای مهرماه، آغاز شده است، با کاهش بارندگی مواجه باشیم، لذا با توجه به محدودیت منابع آبی، همه بخش ها از جمله، شرب، صنعت و خصوصاً کشاورزی باید نسبت به مدیریت مصرف منابع آبی اهتمام ویژه و جدی داشته باشند.
معاون عمرانی استاندار سمنان نیز در این جلسه با اشاره به طرح ایجاد گروه‌های هم آب و ایجاد تشکل های مردمی آب بران گفت: تشکل‌های آب بران هنوز در کشور اجرایی نشده است ولی سازمانهای تعاون روستایی و جهادکشاورزی استان سمنان شیوه نامه اجرایی آن را تهیه کرده‌، این طرح می‌تواند در برخی نقاط استان سمنان، به عنوان پایلوت و برای اولین بار در کشور اجرایی شود.
مهندس زندیه وکیلی افزود: همه سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط بر لزوم حفاظت از منابع آب تأکید دارند، این طرح می‌تواند در حفاظت از منابع آبی بسیار تأثیرگذار و مفید باشد.
وی تأکید کرد: اگر بستر فعالیت های پژوهشی در بخش های مختلف خشکسالی فراهم شود، می‌توانیم از نتایج این مطالعات استفاده خوبی شود. در همین خصوص دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید اهتمام ویژه و جدی نسبت به گزارش های خشکسالی، تغییر اقلیم و گرم شدن زمین و افزایش دمای هوا داشته باشند.
معاون عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از نتایج این مطالعات و طرح های تحقیقاتی و پژوهشی می‌توان در اصلاح و تغییر الگوی کشت متناسب با اقلیم موجود استفاده کرد، تغییر الگوی کشت، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و مدیریت مصرف منابع آبی در حفاظت از منابع آبی نقش بسیار مهمی دارد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 329
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران