پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 263550 تاریخ : 1395/10/14-10:56:26
,23,
دادگاهی جداگانه برای بخش خصوصی تاسیس شود

محمدحسین برخوردار، عضو اتاق بازرگانی تهران:

دادگاهی جداگانه برای بخش خصوصی تاسیس شود

یکی از مشکلاتی که بخش خصوصی و به تعبیری فعالان اقتصادی با آن مواجه هستند، مشکلات بانکی است که اکثرا هم به‌خاطر تحریم‌های بانکی پیش آمده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در این شرایط بخش خصوصی بدهی خود به بانک‌ها را تسویه نکرده و لازم است نهادهای قضایی نیز اندکی به‌دلیل شرایط بد اقتصادی به آنها مهلت دهند تا در شرایط بهتری بدهی خود را پرداخت کند. مشکل مهم دیگر این است که در نهادهای قضایی معمولا فعالان بخش خصوصی در ردیف سایر مجرمان قرار می‌گیرند درحالی که فعالان اقتصادی اگر به هر دلیلی دچار مشکلی شده‌اند، قابل قیاس با مجرمان و کسانی که دزدی، قتل و ... مرتکب شده، نیستند.

به‌نظر می‌رسد برای جلوگیری از این موضوع باید دادگاهی جداگانه برای محاکمه بخش خصوصی درصورت تخلف شکل بگیرد تا بخش خصوصی هم راحت‌تر و سریع‌تر مشکلات خود را حل کند و هم اینکه شان و جایگاه اجتماعی آنها زیر سوال نرود. مساله دیگر این است که همیشه نباید در برابر مشکلات مدیرعامل شرکت پاسخگو باشد بلکه شرایط باید طوری باشد که سایر کارکنان هم بتوانند به‌جای مدیر به دادگستری‌های مراجعه کنند؛ این کار باعث می‌شود حل شکایات و مشکلات، وقت مدیرعامل، کارفرمایان و بخش خصوصی را هدر ندهد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 240
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران