پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279837 تاریخ : 1396/02/31-12:47:11
,8,
خیز سازمان بورس برای ارتقای عضویت در آیسکو

خیز سازمان بورس برای ارتقای عضویت در آیسکو

سفر مقامات ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار جهت شرکت در چهل و دومین نشست کنفرانس سالانه «سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) به جامائیکا به پایان رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، نمایندگان بورس تهران در این نشست در جلسات دو جانبه با دبیر کل آیسکو و رییس هیات مدیره آیسکو (مهم‌ترین مقام آیسکو) ملاقات کردند.

از آنجایی که رئیس هیئت مدیره آیسکو، رییس نهاد ناظر هنگ کنگ نیز هست جلسه با این مقام مسوول در دو سطح آیسکو و نهاد ناظر انجام گرفته است.
همچنین در سلسله نشست‌های مقامات ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار با مقامات و مسوولان سایر بورس‌های حاضر در این کنفرانس، دیدارهایی با نهادهای ناظر بازار سرمایه کشورهای آلمان، یونان، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، کبک کانادا، هند و نیز بریتانیا با هدف ارتقای سطح روابط همکاری دوجانبه و همچنین ارتقای عضویت سازمان بورس از وابسته به عادی صورت پذیرفته است.
در نشست‌های تخصصی و پنل‌های عمومی عناوین متنوعی مانند پاسخ‌های قانونی به رشد پدیده «فین تک» ها، چگونگی حفاظت از ساختار بازار سرمایه از ریسک‌های سیستماتیک، نقش استانداردهای بین‌المللی در بازار سرمایه، چگونگی افشای تخلفات بازار از سوی نهادهای قانونگذار، تحرک و اقدامات بیشتر کاربران بازار برای ایجاد امنیت در بازار سرمایه و نقش فعالتر بازار سرمایه در تأمین مالی اقتصاد مورد بحث و تبادل نظر حاضرین در این نشست‌ها قرار گرفت.
یادآور می‌شود، آقایان سید احمد عراقچی، عضو هیات مدیره و معاون اجرایی، سعید فلاح پور، عضو هیات مدیره و مدیر پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی، و بهادر بیژنی، جانشین رییس سازمان در سرمایه‌گذاری خارجی سازمان بورس و اوراق بهادار، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار در بزرگترین گردهمایی سالانه نهادهای ناظر بازار سرمایه دنیا بودند.
نشست کنفرانس سالانه سازمان بین المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) مهمترین گردهمایی آیسکو است؛ سازمانی تاثیر گذار که مسوولیت تدوین استانداردهای بیش از 95 درصد بازار سرمایه دنیا را بر عهده دارد.

پانزدهمین همایش حسابداری ایران برگزار می‌شود
مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات، از برگزاری پانزدهمین همایش حسابداری ایران در اواخر هفته خبر داد و گفت: این همایش با حضور افراد شاخص در حوزه‌های مالی و حسابداری و با نگاه درون زای برون نگر و با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.
بهروز خدارحمی، به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: همایش حسابداری ایران اگرچه در دوره هایی با وقفه‌های زمانی مواجه شده، اما یکی از باسابقه‌ترین و خوشنام‌ترین همایش‌ها و رویدادهای مالی حسابداری کشور است که از سال 1367 استارت خورده است و پانزدهمین دوره آن را امسال در چهارم و پنجم خرداد در دانشگاه تربیت مدرس میزبانی می‌کنیم.
وی ترکیب شرکت کنندگان در این همایش را متفاوت با دیگر همایش‌های معمول در کشور دانست و گفت: این همایش به یک جهت خاص اهمیت ویژه‌ای دارد و آن اینکه معمولا اساتید برجسته مالی و حسابداری دانشگاه‌های سراسر کشور خود را موظف به حضور در این همایش تخصصی می‌دانند.
به گفته خدارحمی، نزدیک به 30 درصد از مخاطبان و شنوندگانی که در پانزدهمین همایش حسابداری ایران شرکت می‌کنند، افراد شاخص در حوزه‌های مالی و حسابداری هستند و امسال قرار است در این همایش بحث هایی همچون استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) و استفاده از فرصت‌های تعاملات بین المللی بعد از برجام با حساسیت ویژه دنبال شود.
وی ادامه داد: در فضای این همایش محوریت صحبت‌ها نگاه درون زای برون نگر مطابق با منویات اقتصاد مقاومتی است و اینجا هم طبیعتاً سخنرانی‌ها و بحث‌ها و میزگرد‌ها در همین حوزه خواهد بود.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: همایش طی یک و نیم روز برگزار می‌شود؛ پنجشنبه 4 خرداد ماه صبح و بعداز ظهر و جمعه 5 خرداد صبح تا ظهر همایش خواهد بود. نزدیک به 15 سخنران نیز موضوعات مختلف همایش را به صورت طبقه بندی شده پوشش خواهند داد.
خدارحمی همچنین گفت: پانزدهمین همایش حسابداری ایران امسال نسبت به دوره‌های قبل که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، یک تفاوت محتوایی کرده است و آن اینکه مخاطبین و سخنرانان، همه در یک سالن واحد خواهند بود و سالن و کارگاه جانبی در این همایش نداریم.
وی در این حال افزود: به نظر می‌رسد بتوانیم نمایندگانی از صنایع و خدمات مالی را که در بازار سرمایه، بازار پول یا به طور کلی در در حرفه مالی و حسابداری کشور داریم در نمایشگاه جانبی که در جوار سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود، شرکت دهیم و در خدمت مخاطبمان باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 249
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران