پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353982 تاریخ : 1397/05/19-13:53:19
,17,6,
خودروسازی در نزدیکی مرز نابودی!

خودروسازی در نزدیکی مرز نابودی!

با حذف ارز دولتی از زنجیره خودروسازی و استفاده شرکتهای خودروسازی و قطعه سازی از ارز آزاد، طبعا قیمت خودرو هم افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: در صورت اجرای تصمیم جدید ارزی دولت در حوزه خودروسازی و افزایش قیمت خودرو ، باید قدرت خرید مصرف کنندگان نیز تقویت شود تا تغییری در جریان تقاضا در بازار خودرو ایجاد نشود. چرا که در غیر این صورت اصل تولید زیر سوال رفته و خودروسازی در کشور منجر به شکست خواهد شد .

محمد رضا منصوری افزود: در صورتی که قیمت خودرو افزایش یابد و فکری برای جریان تقاضا در بازار خودرو نشود اصل تولید زیر سوال رفته و خودروسازی در ایران منجر به شکست خواهد شد .

وی تصریح کرد: در فضایی که دیگر دلار دولتی برای بسیاری از کالاها اختصاص نخواهد یافت و این مساله بر قیمت این کالاها از جمله خودرو تاثیر افزایشی خواهد داشت مسلما قدرت خرید مردم در این وضعیت تضعیف خواهد شد بنابراین با توجه به موج تورمی که در پیش است باید هر سه ماه یکبار حقوق کارمندان و کارگران بر اساس نرخ تورم بازنگری شود.

با حذف ارز دولتی از زنجیره خودروسازی باید قدرت خرید مصرف کنندگان تقویت شود

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم اختصاص تسهیلاتی برای کمک به توان متقاضیان بازار خودرو تاکید کرد و گفت: در صورتی که با ابرازهای مختلف حمایتی قدرت خرید مردم افزایش یابد با افزایش قیمت خودرو در حق مصرف کنندگان اجحافی نخواهد شد.

 منصوری با اشاره به اینکه همواره افزایش قیمت، فساد آور است، تاکید کرد: این روزها همزمان با فساد در بازار خودرو، برخی شرکت های خودروسازی نیز با عدم تحویل به موقع خودرو و ثبت نام های صوری بر گسترش فساد در این بازار دامن می زنند.


این عضو کمیسیون صنایع با انتقاد از اینکه عدالت این نیست که رانت را برای یک عده خاص ایجاد کنیم، خاطر نشان کرد: متاسفانه در شرایط کنونی این شرکت ها هستند که رانت و فساد را در بازار خودرو ایجاد می کنند به طوری که در جریان برنامه های فروش آنها هر کسی که زودتر موفق به ثبت نام شود سود بیشتری کسب می کند و این اصلا عدالت نیست.

با تصمیم جدید ارزی دولت، قیمت خودرو باید آزاد شود

منصوری همچنین بر لزوم آزادسازی قیمت خودرو با حذف ارز دولتی از زنجیره خودروسازی کشور تاکید کرد و گفت: زمانی که تامین مواد اولیه و قطعات با دلار آزاد باشد باید قیمت خودرو هم در بازار آزاد تعیین شود.

وی با اشاره به تاثیر اوضاع کنونی بر کاهش ارزش پول ملی، افزود: البته همزمان با آزادسازی قیمت خودرو، دولت باید با محاسبه دقیق نرخ تورم، نسبت به افزایش سقف حقوق کارکنان اقدام کند تا بخشی از درآمد جامعه برای خرید خودرو اختصاص یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 369
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران