به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازشاتا، عزیز اکبریان در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو افزود: در فرصت های متقابل سرمایه گذاران خارجی حتما محور صادرات باشد و حتما 30 تا 40 درصد تولید شرکت مشترک باید به سمت صادرات برود .
وی افزود : در کنار توجه به کمیت از کیفیت نباید غافل شویم چرا که امروز کیفیت خودروهای ما آنگونه که مردم راضی باشند نیست.
اکبریان با بیان اینکه صنعت خودرو سازی یکی از صنایع زیربنایی و موتور محرکه است افزود: امروز خودروسازی ما بدون قطعه سازی وجود خارجی ندارد و این صنعت قطعه سازی با مشکلاتی مواجه است که نوسانات نرخ ارز، سیستم بانکی و طلب قطعه سازان بابت فروش محصولات از جمله مشکلات است.
این نماینده مجلس با اشاره به شعار رقابت پذیری و حمایت از قطعه سازی در پنجمین همایش خودرو تصریح کرد: اگر فقط رقابت پذیری در داخل باشد موفق نمی شویم، رقابت باید با سایر کشورهای دنیا اتفاق بیفتد.
اکبریان ادامه داد: خلاقیت در دانشگاهها و جوانان و مدیران ما کمتر از دیگران نیست و ملت و انقلاب ما بزرگ اند و این بزرگی را در صنعت و صنعت خودروسازی و قطعه سازی حفظ کنیم .
اکبریان تأکید کرد: باید خودروسازی محدود به 2 یا 3 برند و شوند خصوصی سازی در این صنعت درست انجام نشده و باید بخش خصوصی واقعی این صنعت را بگرداند.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس یادآور شد: در مجلس آمادهایم در مقابل خواستههای غیرمعقول بایستیم و کمیسیون صنایع برای حمایت از صنعت خودرو و قطعه سازی آماده است و به این صنعت کمک میکنیم اما به شرطی که در کنار کمیت ، کیفیت را نیز بالا ببریم.