پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375548 تاریخ : 1397/06/11-14:23:19
,15,
حضور شرکت‌های بلغاری در نمایشگاه تراکنش ایران

حضور شرکت‌های بلغاری در نمایشگاه تراکنش ایران

رئیس هیات‌مدیره پارک فناوری صوفیای بلغارستان، ضمن اشاره به وجود زمینه‌های مشترک همکاری میان ایران و کشور متبوع خود، بر تلاش برای حضور هر چه بیشتر شرکت‌های بلغاری در نمایشگاه تراکنش ایران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، واسیل کاریوانف روز گذشته با حضور در مرکز فابا با محمدمراد بیات مدیرعامل این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد. کریستو پولنداکوف سفیر بلغارستان در ایران و داود فرج‌زاده مدیر فاباتک نیز در این نشست حضور داشتند.

 
ITE؛ دریچه‌ای برای ورود شرکت‌های بلغاری به ایران
 
در ابتدای این دیدار، بیات مدیر عامل مرکز فابا ضمن تشریح وظایف و اقدامات این مرکز به برگزاری سه دوره از نمایشگاه تراکنش ایران در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: ITE 2018 آبان ماه امسال در مساحتی در حدود شش هزار متر مربع برگزار می‌شود.
 
وی برگزاری چهار جشنواره و ده‌ها سمنیار، نشست، کارگاه تخصصی و کارگاه معرفی محصول را از جمله نقاط مثبت چهارمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران دانست و افزود: سال گذشته 163 بانک و شرکت‌های پرداخت و فناوری در این رویداد حضور داشتند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال جاری افزایش یابد.
 
بیات ادامه داد: در دوره پیشین، بیش از 70 سخنران و داور با این نمایشگاه همکاری داشتند  و ضمن ارائه پوشش کامل رسانه‌ای، بیش از پنج هزار نفر بازدیدکننده تخصصی نیز از ITE 2018 بازدید کردند.
 
مدیر عامل مرکز فابا، با اشاره به فشارهای آمریکا به کشور با خروج از برجام و علاقه ایران برای گسترش روابط اقتصادی با اروپا گفت: دو کشور زمینه‌های زیادی را برای همکاری در پیش رو دارند و نمایشگاه تراکنش ایران می‌تواند دریچه‌ای برای ورود شرکت‌های بلغاری به صنعت بانکداری و پرداخت ایران باشد.
 
وی به علاقه این مرکز برای همکاری با صوفیاتک ‌پارک اشاره کرد و افزود: تشابه زیادی میان وظایف و خط‌مشی این دو مجموعه وجود دارد و می‌توان برای همکاری‌های بیشتر به تفاهم رسید.
 
بیات ادامه داد: استفاده از سخنرانان بلغاری در برنامه‌های حاشیه‌ای نمایشگاه تراکنش ایران، حضور شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های این کشور در رویداد ITE، سفر هیات‌هایی از فعالان صنعت بانکداری و پرداخت ایران به بلغارستان برای آشنایی با پیشرفت‌های روز این حوزه و برگزاری سمینارها و نشست‌های علمی و تخصصی در طول سال، می‌تواند از جمله زمینه‌های این همکاری باشد.  
 
تمرکز صوفیاتک بر فین‌تک و بلاک‌چین
 
در ادامه، کاریوانف رئیس هیات‌مدیره پارک فناوری صوفیا، این مرکز را نخستین و بزرگ‌ترین پارک فناوری کشور خود دانست و گفت: صوفیاتک وابسته به وزارت اقتصاد بلغارستان است و با دارا بودن 14 آزمایشگاه تخصصی، تمرکز آن بر مفاهیمی مانند فین‌تک، بلاک‌چین و امنیت سایبری قرار دارد.  
 
به گفته وی، استارت‌آپ‌های فعال در صوفیاتک پارک به صورت گسترده در حال مطالعه در مورد موضوع بلاک‌چین هستند و این کشور همچنین در حوزه امنیت سایبری پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.  
 
کاریوانف بیان کرد: بانک‌های بزرگ بلغارستان با آگاهی از این نکته که استارت‌آپ‌های کوچک به راحتی می‌توانند بازار فین‌تک را از آن خود کنند، به سرمایه‌گذاری روی آنها روی آورده‌اند.
 
رئیس هیات‌مدیره پارک فناوری صوفیا افزود: صوفیاتک تلاش می‌کنند بازیگران فعال در این اکوسیستم را به یکدیگر متصل کند و اهداف آن از این جهت به کار شما در ایران شباهت دارد.
 
وی ضمن اشاره به وجود زمینه‌های مشترک همکاری میان ایران و بلغارستان در حوزه‌های مختلف، بر تلاش برای شکل‌گیری همکاری‌های دو جانبه میان این پارک فناوری با مرکز فابا و حضور هر چه بیشتر شرکت‌های بلغاری در نمایشگاه تراکنش ایران تاکید کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران