پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279053 تاریخ : 1396/02/04-17:13:01
,15,
جهان امروز جهان نوآوری است

معاون اول رئیس جمهور:

جهان امروز جهان نوآوری است

معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر بحث نوآوری و خلاقیت به صورت جدی پیگیری شود می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند چرا که جهان امروز جهان نوآوری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , مراسم افتتاح طرح مخابراتی تانوما ، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح طرح مخابراتی تانوما افزود: یکی از زمینه های شکل گیری اقتصاد مقاومتی اتکا به اقتصاد دانش بنیان است و شکل گیری این موضوع اقتصاد کشور را در مقابل تکان های خارجی مستحکم می کند.

وی گفت: قبل از این اقتصاد کشور متکی به فروش نفت بود به این معنی که نفت می فروختیم و خرج می کردیم اما امروز اتکا به خلاقیت و اقتصاد دانش بنیان می تواند ما را از فروش موادخام و نفت دور کند.
جهانگیری با اشاره به انتظارات مردم از دولت ها افزود: انتظار مردم تحول در زندگی شخصی، بالارفتن درآمد، آرامش بیشتر و زندگی بهتر است.
وی گفت: مردم انتظار دارند شغل داشته باشند و اقتصاد کشورشان در مقابل رقبا بالا برود.
معاون اول رئیس جمهور افزود: برای برآورده کردن انتظارات مردم باید اقتصادی قوی داشته باشیم و برای اول شدن در اقتصاد منطقه براساس سند چشم انداز تحول اتکا به اقتصاد دانش بنیان و خلاقیت محور ضروری است. 
جهانگیری با اشاره به جایگاه ایران در منطقه گفت: هیچ کدام از کشورهای منطقه از لحاظ تاریخی، علمی، میزان جوانان تحصیل کرده و توانایی های بالقوه با کشورمان قابل مقایسه نیستند و ما برای رسیدن به اقتصاد اول در منطقه و پشت سرگذاشتن کشورهایی مانند ترکیه باید شرایط جدیدی در رویکردهای اقتصادی بوجود آوریم.
وی افزود: اگر کسی دلسوز ملت ایران است باید به شاخصه های اقتصادی و آینده ایران حساس باشد و نباید به خاطر اینکه چند روزی در راس قدرت قرار بگیرد تنها به فروش منابع متکی شود.
جهانگیری گفت: با زمینه های اقتصادی که کشورمان دارد نباید اکنون فکر و مشغولیت ذهنی ما ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها باشد.
وی افزود: هم اکنون 5 میلیون جوان فارغ التحصیل در کشورمان به عنوان یک ثروت به حساب می آیند و راه ایجاد شغل برای این جوانان ابتکار و خلاقیت و اقتصاد دانش بنیان است و محل شکل گیری این نوع اقتصاد نیز دانشگاه است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: دانشگاه نباید محصور باشد و با ایجاد قید و بندهایی فعالیت موثر از دانشگاه ها را بگیریم.
جهانگیری افزود: باید علم، عالم، دانشگاه، فناوری و خلاقیت جایگاه خود را پیدا کند و به سمتی حرکت کنیم تا با اتکا به این موضوعات مشکل اشتغال را برطرف کنیم.
جهانگیری با اشاره به امنیت توسعه فناوری های نوین تاکید کرد: با ایجاد محدودیت برای توسعه فناوری های نوین نمی توان به توسعه اقتصادی رسید. در جهان کنونی ابزار درحال تحول است و ایجاد محبوبیت در راه این تحول تنها ما را به عقب خواهد راند.
وی گفت: زمانی کسانی به فکر محدودکردن ابزارهایی مانند ویدئو بودند اما امروز بسیاری از این محدودیت ها برطرف شده و ما به فکر استفاده از ویژگی های منحصر به فرد فناوری های نوین برای توسعه هستیم.
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: چند طرح مهم در حوزه فناوری اطلاعات در این دولت مورد توجه قرار گرفت که یکی از مهمترین آنها دولت الکترونیک است.
جهانگیری افزود: دولت الکترونیک برای ارایه خدماتی راحت و متنوع به مردم شکل گرفته و اکنون گزارش هایی که از پیشرفت آن ارایه می شود بسیار رضایت بخش است.
وی درباره ویژگی های دولت الکترونیک گفت: از مهمترین ویژگی های دولت الکترونیک خدمات ارزان، رضایت عمومی و راحت کردن کارهاست.
جهانگیری همچنین افزود: مبارزه با فساد نگران کننده که اکنون دستگاه های نظارت و قوه قضاییه برای برخورد با آنها با مشکلات بسیاری روبروست از دیگر ویژگی های دولت الکترونیک است چراکه دولت الکترونیک با ایجاد شفافیت در امور به مبارزه با فساد کمک می کند.
وی تصریح کرد: باید با شفافیت و اطلاع رسانی آزاد و اراده ای جدی با فساد مقابله کنیم و تلاش کنیم همه اطلاعات بجز در موارد محرمانه و براساس منافع ملی در اختیار مردم قرار بگیرد و شرایط برای جریان آزاد اطلاعات فراهم شود.
معاون اول رئیس جمهور یکی از افتخارات دولت را رساندن اینترنت به روستاها دانست و گفت: هم اکنون 27 هزار روستا به اینترنت متصل شدند و می توانند بسیاری از خدمات مبتنی بر دولت الکترونیک را در محل روستاها دریافت کنند و برای ارایه این خدمت باید از دست اندرکاران آن تشکر کرد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 318
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران