پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351102 تاریخ : 1397/04/02-09:37:57
,17,5,
تولید نفت تا یک میلیون بشکه افزایش می یابد

کدام یک از کشورهای تولیدکننده نفت بیشتری عرضه خواهند کرد؟

تولید نفت تا یک میلیون بشکه افزایش می یابد

اوپک اعلام نکرده است که کدام یک از کشورهای عضو، نفت خام بیشتری برای عرضه ماه جولای به بازار را تامین خواهند کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازاتاق بازرگانی، اوپک قرارداد جدید امضا کرد. اعضای این گروه دیروز در اجلاسی برای افزایش تولید نفت خام به توافق رسیدند. این توافق جدید در یک کنفرانس مطبوعاتی در وین اعلام شد. هدف از آن کاهش ترس از بحران عرضه جهانی و کمک به کاهش قیمت ها بود که در سال جاری 20 درصد افزایش یافته است. سی ان ان مانی گزارشی درباره وضعیت نفت و اجلاس اوپک منتشر کرده است.

طبق این گزارش، سهیل المزروعی، رییس فعلی اوپک و وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: این گروه تولید خود را تا حداکثر میزان مجاز، تحت شرایط توافق سال 2016 افزایش خواهد داد. هدف توافق سال 2016 میان اوپک و دیگر تولیدکنندگان عمده نفت از جمله روسیه این بود که به منظور حمایت از قیمت ها و عرضه بیش از حد نفت در بازار، تولید را کاهش دهند.

اما میزان تولید نفت در کشورهای عضو به دلیل مشکلات و مسایل ونزوئلا و کاهش تولید نفت این کشور، بیش از حد انتظار کاهش یافته است. با افزایش تقاضا، بازارهای جهانی در معرض تهدید احتمالی عرضه مواجه می شوند.

المزروعی گفت که اوپک و متحدان آن، میزان تولید نفت خام را تا یک میلیون بشکه در روز افزایش می دهند. اما برخی از اعضای اوپک در تلاش برای افزایش تولید خود هستند. امانوئل کاچیکو، وزیر انرژی نیجریه گفت: در نهایت عرضه نفت 600 هزار تا 700 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

اوپک اعلام نکرده است که کدام یک از کشورهای عضو، نفت خام بیشتری برای عرضه ماه جولای به بازار را تامین خواهند کرد.

کارشناسان حوزه نفت معتقدند این ابهامی که اوپک به کار برده است، عمدی است. از طرفی به گفته گروهی دیگر این میزان افزایش نفت کافی نیست. اوپکی ها هشدار داده اند که ممکن است در نیمه دوم سال 2018، کمبود احتمالی 2 میلیون بشکه در روز اتفاق افتد. وزیر نفت عربستان سعودی در گفتگو با سی ان ان مانی گفته است که ممکن است در نیمه دوم سال جاری، 1.6 تا 1.8 میلیون بشکه در روز کمبود عرضه نفت رخ دهد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا در هفته های اخیر بارها اوپک را به دلیل افزایش قیمت نفت مورد انتقاد قرار داده است. او می گوید این افزایش قیمت نفت، سرعت اقتصاد امریکا را کند می کند.  

ترامپ روز جمعه دوباره این ماجرا را پیش کشید. او در توئیتی نوشت: امیدوارم اوپک تولید خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به حفظ قیمت های پایین نیاز است.

روز شنبه، اوپک تغییر در تولید را با 10 کشور متحد دیگر که توافق نامه 2016 را امضا کرده اند را به بحث خواهد گذاشت. روسیه، بزرگترین تولید کننده این گروه است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 429
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران