پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309505 تاریخ : 1396/09/04-15:42:15
,15,
توصیه های ارتقای امنیت برای توزیع کنندگان برنامه های کاربردی موبایلی منتشر شد

معاون سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد:

توصیه های ارتقای امنیت برای توزیع کنندگان برنامه های کاربردی موبایلی منتشر شد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس تکالیف تعریف شده در حوزه الزامات امنیتی شبکه ملی اطلاعات، توصیه های ارتقای امنیت برای توزیع کنندگان برنامه های سامانه ها هوشمند را تهیه و منتشر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید هادی سجادی، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه الزامات شبکه ملی اطلاعات، گفت : بر اساس الزامات شبکه ملی اطلاعات و همچنین با توجه به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تسریع در تحقق این الزامات، باید توصیه های امنیتی برای کسب و کارهای گوناگون فعال در فضای مجازی در جهت جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی برای بهره‌برداران خدمات، تدوین و عملیاتی شود.

وی افزود: در همین راستا و بدلیل گستره وسیع تولید و استفاده از نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه، توصیه های ارتقای امنیت برای توزیع کنندگان برنامه های سامانه ها هوشمند تهیه و برای بهره برداری در اختیار صاحبان این کسب و کارها قرار گرفت.

سجادی خاطرنشان کرد: برای این منظور، مطالعات دقیقی با کمک صاحب نظران انجام گرفت و طی نشست مشترک با مدیران کسب و کارهای مرتبط در حوزه توزیع و انتشار برنامه های کاربردی موبایلی و اخذ نظر مشورتی و دیدگاه ها و دغدغه های ایشان، نخستین بسته توصیه های امنیتی مربوط به این حوزه تهیه و نهایی شد.

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، یکی از مشکلاتی که از سوی صاحبان کسب و کارها برای اجرایی شدن این توصیه نامه مطرح می شود را نداشتن تجهیزات آزمایشگاهی عنوان کرد و افزود : مقرر شد تا زمان تامین و تکمیل شدن آزمایشگاه های مربوط به هریک از توزیع کنندگان محتوا، مرکز ماهر با درنظر گرفتن اولویت هایی نظیر اهمیت برنامه و تعداد مخاطبان، ارزیابی های لازم را انجام و در صورت وجود مخاطرات احتمالی، مراتب به تولید کننده و توزیع کنندگان برنامه به صورت مستقیم اطلاع داده می شود.

وی با بیان این مطلب که فرآیند ارزیابی ها به صورت مشارکتی و تدریجی و بر اساس اولویت ها است، تصریح کرد: توصیه نامه مذکور در سه بخش تهدیدهای توزیع برنامه ها، توصیه های امنیتی برای رفع این تهدیدها و استانداردهای فنی دنیا برای امن سازی برنامه های کاربردی موبایلی ، منتشر شده است.

سجادی ادامه داد: علاقه مندان برای دریافت متن کامل این الزامات می توانند از طریق سایت رسمی سازمان فناوری اطلاعات ایران و یا سایت مرکز ماهر اقدام کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 312
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران