پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351046 تاریخ : 1397/03/30-12:56:19
,14,
تلاطم های ارزی تاثیری در رشد صنایع دستی ندارد

مونسان:

تلاطم های ارزی تاثیری در رشد صنایع دستی ندارد

مشکلات و تلاطم های ارزی ناشی از تصمیمات آمریکایی ها، به دلیل وابستگی حداقلی این صنعت به ارز، تاثیری در رشد صنایع دستی ایران نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی اصغر مونسان شامگاه سه شنبه، در مراسم گرامیداشت روز صنایع دستی با حضور جمعی از فعالان این حوزه در کاخ موزه نیاوران اظهار کرد: در فضایی که امروز دشمنان ما به ویژه امریکایی ها تلاش های زیادی می کنند تا ایران را تحت فشار اقتصادی قرار بدهند، حداقل برای حوزه صنایع دستی یک فرصت مناسب است برای اینکه بتواند نقش و جایگاه خود را ارتقا دهد.

وی تاکید کرد: از اهالی صنایع دستی می خواهم تا از این فرصت تاریخی استفاده کنند که بتوانیم نقش جدی تری در ایجاد درآمدهای ارزی و اشتغال برای کشور ایفا کنیم.
مونسان گفت: دولت و شخص رئیس جمهور اهتمام ویژه ای به توسعه صنایع دستی دارد و امیدوارم این یک فرصت باشد برای اینکه بتوانیم جایگاه این سازمان را ارتقا دهیم.
وی افزود: از بعد فرهنگی صنایع دستی جلوه گاه اندیشه های ناب انسان است و صنایع دستی در واقع ریشه در انسانیت دارد و این صنعت فاخر بخشی از هویت ملی ما است.
مونسان تاکید کرد: صنایع دستی ترکیب پیچیده ای از فنون عملی و علوم نظری است و علاوه بر این جایگاه ارزشمند، امروز نقش مهمی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای کشور ایفا می کند.
وی با بیان اینکه در امر صادرات غیرنفتی مسیر صنایع دستی روشن است،گفت: این حوزه در بخش اشتغال ظرفیت های بالایی دارد و در تلاش هستیم امکانات بیشتری در اختیار بگیریم تا رشد صنایع دستی را به نمایش بگذاریم.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: وقتی در طرح اشتغال روستایی بالغ بر 24 هزار میلیارد ریال به حوزه گردشگری و صنایع دستی تخصیص داده می شود، این یعنی مجلس و دولت به این جایگاه واقف هستند.
مونسان گفت: صنایع دستی صنعت ارزانی هست و ارزش افزوده بالایی دارد این از مزیت های بزرگ ما است.سال گذشته بالغ بر 281 میلیون دلار صادرات بدون در نظر گرفتن فرش زیورآلات داشتیم بعلاوه اینکه بالغ بر 250 میلیون دلار صادرات چمدانی در سال 96 انجام شد که درمجموع بالغ بر 500 میلیون دلار صادرات سال گذشته صنایع دستی بوده و به زعم ما این بازار ظرفیت این را دارد که تا 2 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: امسال سال خوبی برای صنایع دستی کشور خواهد بود و تلاش خواهیم کرد با کمک فعالان، دولت، مجلس و بانک ها این اتفاق را محقق کنیم.

معاون صنایع دستی کشور نیز در این مراسم،گفت: سی‌امین نمایشگاه صنایع دستی کشور از 3 تا 9 شهریور همزمان با نمایشگاه فرش در تهران برگزار می شود و امیدواریم اقتدار صنایع دستی کشور را به رخ همگان بکشیم. 
پویا محمودیان افزود: به زودی اتاق فکر صنایع دستی شروع به کار می کند و در آینده نزدیک شاهد چند رویداد جهانی صنایع دستی هستیم. 
وی ادامه داد: 12 تیر ماه، نمایشگاه صنایع دستی تبریز و تا پایان مرداد ماه نمایشگاه بین المللی همدان برگزار می شود؛ همچنین اعضای شورای جهانی صنایع دستی هفته آینده وارد ایران می شوند. 
محمودیان تاکید کرد: درخصوص خانه ایرانی صنایع دستی که در نمایشگاه های گذشته با استقبال متقاضیانی از میلان، وین و پاریس روبرو شده بود، نخستین خانه ایرانی نیز در رویداد تبریز افتتاح شد و در آینده شاهد افتتاح خانه های دیگر در استان های ایران خواهیم بود. 

حضور ساره بیات و رونمایی از اثر فاخر قلمزنی 
در ادامه این مراسم افرادی چون علی عبدالعلی زاده وزیر مسکن دولت اصلاحات و مشاور عالی وزیر کشور در امور توسعه مناطق، علی وقف چی رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس، محمد رضا واعظ احمدی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و تعدادی از فعالان صنایع دستی به ایراد سخن پرداختند و از اثر فاخر قلمزنی استاد منصور حافظ پرست استاد مسلم قلمزنی ایران رونمایی و از این پیشکسوت صنایع دستی اصفهان تجلیل شد. 
در این مراسم ساره بیات بازیگر سینما که در سال های اخیر عنوان سفیر صنایع دستی ایران به او اطلاق می شود نیز حضور داشت و با تعدادی از کارآفرینان این حوزه گفت و گو کرد. 
 مراسم روز صنایع دستی که هرساله در 20 خرداد گرامی داشته می شود امسال به مناسبت تقارن با ایام ماه مبارک رمضان، سه شنبه شب(29 خرداد) در مجموعه تاریخی نیاوران برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 382
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران