پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267942 تاریخ : 1395/12/21-15:55:02
,4,17,
تلاش دوباره اتحادیه اروپا و آسه آن برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک

تلاش دوباره اتحادیه اروپا و آسه آن برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک

مقام های دو اتحادیه اروپا و کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) اعلام کردند که همه طرح ها برای ایجاد یک منطقه تجاری میان این دو بلوک اقتصادی – سیاسی را احیا می کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, آسیا حاکی است که مقام های این دو اتحادیه روز جمعه گذشته در یک نشست مشترک اعلام کردند که هر دوطرف خواستار توسعه فعالیت های دوجانبه هستند.

 این گفت و گو ها پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نخستین روز ریاست جمهوری و در اولین حکم خود آمریکا را از توافق تجاری ترانس-پاسیفیک (تی پی پی) خارج ساخت. توافقی که سال 2015 میان آمریکا و 11 حاشیه اقیانوس آرام کشور با در اختیار داشتن 40 درصد اقتصاد جهان ، امضا شده بود.
اتحادیه اروپا و 10 کشور حوزه آ سه آن ، براساس پیمان سال 2007 باید اقدامات لازم برای ایجاد این منطقه را فراهم می کردند که این موضوع در سال های اخیر رها شده بود اما مسئولان اتحادیه اروپا با دور تازه گفت و گوهای دو جانبه با کشورهایی مانند سنگاپور، فیلیپین و ویتنام این موضوع را مورد پیگیری مجدد قرار دادند.
 خانم سسیلیا مالم استور کمیسیونر تجارت اتحادیه اروپا اعلام کرد که میان اعضای اروپایی این اتحادیه و مسئولان ارشد این اتحادیه در مورد ازسرگیری پیگیری ها برای ایجاد منطقه مشترک تجاری، گفت و گوهای مشترکی انجام شده است.
 وی در گفت و گو با خبرنگاران در مانیل افزود ایجاد ارتباط میان دو بازار منطقه ای رو به رشد بسیار حائز اهمیت است و باید هر مانعی بر سر راه آن برداشته شود زیرا ایجاد چنین منطقه ای یکی از اهداف مشترک دراز مدت میان دو طرف بوده است. 
کمیسیونر تجارت اتحادیه اروپا تاکید کرد وجود چنین منطقه ای زمینه همکاری های اقتصادی میان اعضای این اتحادیه با هفتمین بازار بزرگ جهان (آسه آن ) را فراهم می سازد. 
منطقه آسه آن با 10 کشور اندونزی ، مالزی، فیلیپین،سنگاپور، تایلند ،برونئی ، ویتنام، لائوس ،میانمار وکامبوج با 622 میلیون نفر جمعیت و اقتصاد 2.6 تریلیون دلاری هفتمین اقتصاد دنیا را تشکیل می دهد و به همین دلیل اتحادیه اروپا درپی باز کردن درهای این بازار به روی کالاهای اروپایی است. 
آسه آن، سال هاست به منظور افزایش توان اقتصادی کشورهای عضو، درپی مدل برداری از اتحادیه اروپا برای حرکت آزاد کالا ، سرمایه و نیروی کار است که تاکنون در این زمینه موفق نبوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 223
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران