پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352095 تاریخ : 1397/04/20-13:24:37
,15,
تلاش برای حضور موثر در رویداد ITE

مدیرعامل موسسه گسترش حرفه‌ای سوئد تاکید کرد:

تلاش برای حضور موثر در رویداد ITE

مدیرعامل موسسه گسترش حرفه‌ای سوئد بر تلاش برای حضور موثر این مجموعه در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تراکنش ایران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ علی کامیاب، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران موسسه گسترش حرفه‌ای سوئد و پارسا سلحشور یکی دیگر از بنیانگذاران این شرکت، از مرکز فابا بازدید و با محمدمراد بیات، مدیرعامل این مرکز، دیدار و گفت‌وگو کردند.

کامیاب در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری رویداد ITE، گفت: سیستم بانکداری ایران در در حالت گذار از حالت سنتی به دیجیتال است، بانکداری سنتی همچنان نقش پررنگی در کشور دارد؛ برای مثال استفاده گسترده از پول فیزیکی و روند افزایشی تعداد شعب بانک‌ها این امر را نشان می‌دهد.
 
وی افزود: مدیریت تغییر برای الکترونیک و دیجیتال شدن بانکداری در کشور اهمیت زیادی دارد؛ این موضوع در ایران بسیار ضعیف است و سازمان‌ها به ویژه مدیران ارشد آنها باید با چگونگی مدیریت تغییرها آشنا شوند.
 
مدیرعامل موسسه گسترش حرفه‌ای سوئد بیان کرد: در ایران، ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت در حوزه فناوری‌های نوین بانکداری الکترونیک و پرداخت، وجود دارد.
 
کامیاب افزود: اگر همه بازیگران و نهادهای موثر در این صنعت، آگاهی دقیقی از مزایا و کاربردهای اینگونه فناوری‌ها داشته باشند و از دانش و تجربیات کشورهای پیشرفته در این حوزه بهره بگیرند، فرایند حرکت به سمت روش‌های نوین بانکداری، تسریع می‌شود.
 
وی بیان کرد: در ایران استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها خدماتی را ارائه می‌کنند که در اپلیکیشن بانک‌ها نیز وجود دارد و کاربران می‌توانند به راحتی و بدون هزینه  از آنها بهره بگیرند؛ دلیل این امر ناآگاهی از معنای فین‌تک و ناآشنایی با فرایند‌های جهانی صنعت بانکداری و پرداخت است.  
 
وی گفت: بر همین اساس این مجموعه طرحی را آماده کرده‌ است مبنی بر اینکه که دانشجویان سال‌های پایانی رشته‌های مرتبط، یا کسانی که به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و همچنین افرادی که یک استارت‌آپ را راه‌اندازی کرده‌اند، بتوانند در نوعی کمپ شرکت کنند و دوره‌های آموزشی ابتدایی را در مورد فعالیت در این حوزه پشت سر بگذارند.
 
تلاش برای حضور موثر در ITE
 
وی در معرفی موسسه گسترش حرفه‌ای سوئد توضیح داد: این شرکت در زمینه‌ها و صنایع مختلف، با توجه به نیازهای مشتریان خود دوره‌های آموزشی را تعریف می‌کند.
 
کامیاب بیان کرد: کشور سوئد در حوزه بانکداری الکترونیک و فین‌تک‌ها بسیار پیشرفته است. بر همین اساس ما در سومین نمایشگاه تراکنش ایران حضور داشتیم و تلاش می‌کنیم با حضور در ITE 2018 نیز هم از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و هم با تشکیل هیات‌های بازدیدکننده سوئدی، تکنولوژی‌های جدید را به ایران وارد کنیم و ارزش افزوده‌ای را برای کشور به ارمغان بیاوریم.  
 
برنامه‌ریزی دقیق؛ نشانه‌ای از متمایز بودن فابا
 
پارسا سلحشور، یکی دیگر از بنیانگذاران موسسه گسترش حرفه‌ای سوئد، در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار فاباسنتر گفت:‌ زمانی که مرکز فابا توانسته است برنامه‌های رویداد ITE را از چندین ماه مانده تا نمایشگاه آماده کند مشخص است که به دنبال تفاوت و ارائه برنامه‌ای ویژه است و ما هم امیدواریم حضوری پربار در این نمایشگاه داشته باشیم.
 
وی بیان کرد: در سوئد مراجعه مشتریان به بانک‌ها برای آنها هزینه دارد چرا که باید کارمزدهای سنگینی برای خدمات بانکی پرداخت کنند اما در ایران اینگونه نیست و کارمزد بانکی چندانی دریافت نمی‌شود.
 
وی گفت: از سوی دیگر، اپلیکیشن‌های مشابه متعددی در ایران ارائه شده‌اند که علاوه بر کارایی، حتی اسم و لوگوی آنها کپی‌برداری از نمونه‌های خارجی است؛ «تمایز» موضوع اصلی فین‌تک در دنیاست که در ایران نسبت به آن غفلت می‌شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران