پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349512 تاریخ : 1397/03/02-12:23:18
,5,
تعویض کامل قطعات داخلی رآکتورها و کاتالیست واحد آیزوماکس شماره دو پالایشگاه اصفهان

برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاد

تعویض کامل قطعات داخلی رآکتورها و کاتالیست واحد آیزوماکس شماره دو پالایشگاه اصفهان

برای نخستین بار در کشور، قطعات داخلی و کاتالیست رآکتورهای واحد آیزوماکس شماره دو شرکت پالایش نفت اصفهان، به طور کامل تعویض گردید و پس ازآن، این واحد با افزایش چشمگیر کیفیت تولیدات، در مدار سرویس قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان، مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان، در این زمینه افزود: برای این کار، در زمان انجام تعمیرات اساسی واحد آیزوماکس که اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفت، ابتدا، این واحد  از مدار سرویس خارج شد و بعد از آن،  پروژه در سه مرحله "خارج کردن قطعات داخلی رآکتور،  آماده سازی و نصب قطعات جدید و بارگیری کاتالیست های جدید در داخل رآکتورها"،  انجام گرفت.    

علیرضا قزوینی زاده اظهار داشت:  در مرحله اول قطعات داخلی رآکتور خارج شد و انجام تعمیرات و آماده سازی برای نصب قطعات جدید پیگیری شد.  این مرحله که مهم ترین بخش کار بود، با وجود شرایط سخت کاری برای حضور نفرات در رآکتور، با همکاری  ومساعدت مطلوب  همکاران ایمنی و آتش نشانی سپری شد. در مرحله دوم قطعات ساخته  و ارسال شده  از  کارخانه به پالایشگاه، وفق دستورالعمل اداره مهندسی عمومی و توسط پرسنل زحمت کش تعمیرات،  نصب گردید.
وی با اذعان بر اینکه  نصب قطعات داخلی رآکتورها، به دلیل نقش موثر در کارایی عملکرد صحیح، از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد:  خوشبختانه این مرحله نیز با وجود متخصصان  و کارشناسان شرکت به بهترین وجه انجام شد.
قزوینی زاده به مرحله سوم کار مبنی بر بارگیری کاتالیست های جدید در داخل راکتور اشاره نمود و گفت: کاتالیست های مذکور طبق دستورالعمل اداره مهندسی پالایش در داخل رآکتور بارگیری شد.
 
 مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان ضمن ابراز خرسندی از موفقیت آمیز بودن اجرای پروژه، در صورت درخواست برای اجرای این روند در پالایشگاه های دیگر،  اعلام آمادگی نمود.
وی هزینه اجرای پروژه تعویض قطعات رآکتور را  در حدود 15 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به پیشنهادات بالای  پیمانکاران خارج از شرکت  برای اجرای پروژه ، کارکنان پالایشگاه،  مبلغ  135 میلیارد ریال سود  و صرفه اقتصادی برای شرکت  ایجاد نمودند.
گفتنی است خوراک واحد  آیزوماکس  دو شرکت پالایش نفت اصفهان  به طور   متوسط 22 هزار بشکه در روز   بوده و  بنزین،گاز مایع، نفت سفید،سوخت هوائی و نفت گاز  از  تولیدات این واحد آیزوماکس  محسوب می شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 359
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران