پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267943 تاریخ : 1395/12/21-15:56:44
,17,
تشکیل کارگروهی ایرانی- فنلاندی برای رفع مشکل بانکی

تشکیل کارگروهی ایرانی- فنلاندی برای رفع مشکل بانکی

سفیر فنلاند در ایران گفت که کارگروهی متشکل از مدیران و کارشناسان بانکی جمهوری اسلامی ایران و فنلاند برای رفع مشکل بانکی دوجانبه تشکیل شده است .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , هری کراینن در ساری افزود : این کارگروه موفق شده تا بخش زیادی از مشکلات پیش رو برای انجام مبادلات ارزی بین بانکی را حل کند.

وی گفت : پیشرفتی که این کارگروه برای برداشتن مشکلات بانکی بین بانک های ایران و فنلاند داشتند، امیدوار کننده است و به نظر می رسد در آینده خیلی نزدیک مبادلات بانکی بین طرفین برقرار شود.


 بازگشت شرکت های بزرگ تجاری فنلاند به ایران در پسابرجام 
سفیر فنلاند در ایران گفت که در پسابرجام گشایش خوبی برای ارتباط بین ایران و فنلاند حاصل شده و سفر رئیس جمهوری ، وزیر خارجه و تعداد دیگری از وزاری فنلاند به ایران و سفر وزیر امور خارجه و برخی از وزاری ایرانی به فنلاند از جمله مهم ترین رخدادهای سیاسی در پسابرجام بود.
وی افزود : همچنین تعداد زیادی از شرکت های بزرگ فنلاندی به خصوص شرکت هایی که در زمینه تامین مواد اولیه و فناوری با ایران همکاری داشتند نیز در پسابرجام بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفتند.
او ادامه داد : 2 کشور ایران و فنلاند از مدت زمان زیادی با یکدیگر ارتباطات سیاسی و تجاری خوبی دارند و ظرفیت های دوجانبه اجازه می دهد که این ارتباطات در پسابرجام بیشتر افزایش یابد.
کراینن راهکار گسترش مبادلات تجاری بین ایران و کشورش را برقراری ارتباطات بین استانی اعلام کرد و اظهار داشت : استان مازندران می تواند همانند برخی از استان های ایران همانند زنجان ، کردستان و سایر استان های دیگر که با استان ها ما روابط تجاری دارند ، دست به گسترش روابط استانی بزند.
سفیر فنلاند در ایران افزود : ما در زمینه جنگل داری و تصفیه خانه فاضلاب تجربیات خوبی داریم که می توانیم با استان مازندران همکاری داشته باشیم و این استان نیز تولیدات خوبی در زمینه گیاهان دارویی و سایر محصولات کشاورزی دارد که می تواند نیاز کشورمان را تامین کند.
وی گفت : تجربیات ما در حوزه جنگل دار و تولید چوب به گونه ای است که با گذشت 500 سال بهره برداری از جنگل ، نه تنها از وسعت این جنگل ها کم نشد، بلکه به مراتع و جنگل ها ما افزوده شد و این نشان از بهره گیری درست در این حوزه است.
او اضافه کرد : ما می توانیم تجربیات خود را در اختیار مازندران به عنوان یکی از استان های دارای جنگل و مرتع قرار دهیم و این همکاری می تواند در بین دانشگاههای کشاورزی و مرتعداری نیز برقرار شود.
سفیر فنلاند برای نشست با تجار و بازرگانان مازندران و بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی از جمله چوب و کاغذ به این استان سفر کرد.
فنلاند از کشورهای شمال اروپاست که با 388 هزار کیلومتر مربع مساحت و پنج میلیون جمعیت ، حدود 66میلیارد دلار صادرات و 58 میلیارد دلار واردات دارد.
میزان صادرات ایران به کشور فنلاند در سال 2014 میلادی 298 هزار دلار و واردات از این کشور هم 24 میلیون و 596 هزار دلار بود.
ایران صادر کننده فرش و سایر کفپوش های نساجی ، میوه ، آجیل ، پوست مرکبات ، خربزه ، مبل ، شیشه و ظروف شیشه ای به فنلاند و وارد کننده ماشین آلات ، راکتورهای هسته ای ، دیگ های بخار ، تجهیزات الکترونیکی ، محصولات دارویی ، کاغذ و مقوا ، خمیر کاغذ و چوب از آن کشور است.

 


منبع:ایرنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 294
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران