پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350279 تاریخ : 1397/03/15-11:02:54
,14,
تسلیت مونسان به مناسبت درگذشت باستان‌شناس پیشکسوت

تسلیت مونسان به مناسبت درگذشت باستان‌شناس پیشکسوت

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پیامی درگذشت محمد یوسف کیانی باستان‌شناس پیشکسوت و استاد تاریخ هنر اسلامی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ؛ رییس سازمان میراث فرهنگی در این پیام نوشته است: خدمات ارزشمند ایشان به موزه ملی ایران هرگز از یادها نخواهد رفت و تالیفات گران سنگ این استاد بی بدیل، برای همیشه برای بهره برداری پژوهشگران و علاقه مندان به یادگار خواهد ماند.

معاون رییس جمهوری، درگذشت استاد کیانی را به جامعه فرهنگی و باستان شناسی ایران و خانواده وی تسلیت گفت. 
کیانی متولد سال 1317 در شهر بابل بود که سال 42 در مقطع کارشناسی باستان‌شناسی و تاریخ هنر از دانشگاه تهران و سال 43 نیز در رشته تاریخ دانش آموخته شد و مقطع کارشناسی ارشد باستان‌شناسی را سال 44 به پایان رساند. 
او برای ادامه تحصیل به لندن رفت و سال 49 با مدرک دکترای باستان‌شناسی و تاریخ هنر اسلامی از دانشگاه لندن دانش آموخته شد.
کارشناسی امور باستان‌شناسی، ریاست موزه هنرهای ایران، ریاست موزه ملی ایران، مدیریت هیات بررسی و تحقیقات باستان‌شناسی دشت گرگان و عضویت در هیات علمی گروه باستان‌شناسی و تاریخ هنر دانشگاه تهران در کارنامه فعالیتهای اجرایی کیانی به چشم می خورد. 
کیانی بیش از 40 سال فعالیت حرفه ای در عرصه‌های باستان‌شناسی و تاریخ هنر داشت که از جمله ثمرات آن می توان به انتشار کتاب‌های متعددی از جمله پایتخت‌های ایران، تاریخ هنر معماری در دوره اسلامی، تزئینات وابسته به معماری ایران، شهرهای ایران، کاروانسراهای ایران، مقدمه‌ای بر هنر کاشیکاری ایران و همچنین نظر اجمالی بر شهرنشینی و شهرسازی در ایران اشاره کرد.
محمدیوسف کیانی، یک‌شنبه، 13 خرداد در سن هشتاد سالگی درگذشت.
پیکر آن مرحوم فردا 15 خرداد ماه از ساعت 9 از مقابل موزه ایران باستان تشییع می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 394
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران