پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279979 تاریخ : 1396/03/04-17:56:43
,23,
ترویج فرهنگ کار-اشتغال -تولید ملی

ترویج فرهنگ کار-اشتغال -تولید ملی

یکی از دغدغه های اصلی دولت ها ایجاد شغل و نیز بالابردن سطح تولید در کشورهایشان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در واقع افزایش درآمد داخلی کشورها وابسته به این دو مقوله میباشد .

کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما یک نکته اصلی که لازم است در این راستا مورد توجه قرار گیرد این نکته است  که ایجاد اشتغال و افزایش تولید ملی بر اساس اراده و تصمیم گیری محض دولت و پیاده سازی آن با دستورالعمل ها به تنهایی امکانپذیر نیست و در واقع این اقدام به تحریک تقاضای نیروی کار و فعال سازی کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی بستگی دارد.

متاسفانه در این سالها علاقه به استخدام و تقاضای پشت میزنشینی بصورت «مد» در آمده و این هرگز به نفع یک کشور در حال توسعه نیست و نخواهد بود.

در برنامه ششم توسعه پیش بینی ایجاد یک میلیون شغل گردیده است که برای تولید این میزان شغل نیاز به توزیع فرصت ها در بخش های صنعتی ، کشاورزی ، خدماتی و فرهنگ سازی شغلی-آموزشهای مهارتی میباشد.

فرهنگ سازی شغلی مقدمه تحریک و زمینه سازی ایجاد علاقه برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در نزد افراد مستعد است. فرهنگ سازی شغلی نیازمند معرفی و آشنا سازی جوانان با مشاغل مختلف دارد. فرهنگ سازی شغلی به منظور ایجاد علاقه به کار و فعالیت در نزد جوانان صورت میپذیرد. تولید ملی و نیز علاقه به مشارکت در تولید ملی نیازمند نهادینه شدن علاقه به کار و فعالیت در ذهن نیرو های کار است. فقط با وام و مجوز دادن تولید ملی افزایش نمییابد بلکه مشارکت در تولید و ایجاد علاقه به مصرف تولیدات داخلی در نزد مردم ضمن ارتقا کیفیت محصولات داخلی و کاهش بهای تمام شده آنها نیازمند فرهنگ سازی وسیع دارد. دعوت ازهنرمندان ، نویسندگان ، شعرا ، مستند سازان برای مشارکت در ترویج فرهنگ کار و تلاش و مصرف تولیدات داخلی ضرورت دارد. ایران مهد ادب و هنر اکنون نیازمندسرودن  اشعار زیبا در تعریف به اهتمام به کار و تلاش و مصرف تولیدات داخلی میباشد. دعوت از موسقیدانان برای ساخت آهنگ ها و سرودهای ستایش از کار و تلاش اکنون یک ضرورت است. معرفی مردان و زنان کار آفرین موفق در داخل و خارج از کشورتوسط  فیلم های مستند و نشان دادن این فیلم ها بصورت مکرر از طروق مختلف برای جوانان و کودکان در منازل ، مدارس ، دانشگاهها ، کتابخانه ها و ... یک ضرورت است. از پوسترها و بیل بردهای درون و برون شهری برای تبلیغ مستمر کار ، تلاش و تولید ملی میتوان استفاده نمود... و بطور کلی در اولین گام و درفشرده ترین زمان، سرمایه گذاری در امرتبلیغات و ترویج فراگیر فرهنگ کار وآشنا نمودن جوانان با انواع مشاغل ضرورت دارد. زمینه سازی علاقمندی و نهادینه شدن فرهنگ  کار و تلاش درنزد آحاد مردم برای از بین بردن تمایل و علاقه به مشاغل دلالی و پشت میز نشینی اجرای بازاریابی منفی در مورد آنها یک ضرورت است.

مشکل امروز کارآفرینان و سرمایه گذاران کشورمان ، عدم تسلط به علم بازاریابی است. واقعیت اینست که بسیاری متولیان تولید و کار در کشور و کارآفرینان نمیدانند در این برهه زمانی تقاضای داخلی و خارجی برای چه محصولاتی وجود دارد و روند آتی مصرف آنها چگونه است ؟

آنها با انواع ریسک هایی که درحین کار مواجه اند بطور دقیق آشنا نیستند .

کسانی که وارد فعالیت های تولیدی و پر زحمت میشوند نیازمند بر خوردار بودن ازخدمات رفاهی و بیمه کامل هستند. افزایش اشتغال و تولید داخلی نیازمند برخوردار بودن از رویکرد مدیریتی سیستمی و استراتژیک است. بدون ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش هرگز امکان رسیدن به موفقیت در این زمینه وجود ندارد. کودکان ، نوجوانان و جوانان باهوش ول ایق ایران زمین اکنون نیازمند شنیدن مکرر سرودهای زیبا و تاثیر گذار در تعریف و تمجید از کار و تلاش هستند تا امید به زندگی و علاقه به سازندگی کشور همواره در باور آنها نهادینه گردد.

کارشناس ریسک و بیمه ، حمیدرضا حاجی اشرفی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران