پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279054 تاریخ : 1396/02/04-17:14:40
,17,10033,
تحقق شعار اقتصاد مقاومتی سرلوحه فعالیت‌ها‌ی راه‌آهن؛ افزایش ترانزیت

تحقق شعار اقتصاد مقاومتی سرلوحه فعالیت‌ها‌ی راه‌آهن؛ افزایش ترانزیت

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن با اشاره به نام‌گذاری سال اقتصاد مقاومتی تولید – اشتغال گفت : بهینه‌سازی و صرفه‌جویی سوخت به‌عنوان یکی از موضوع های اصلی سرلوحه کاری راه‌آهن خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ تعدادی از مدیران و کارشناسان مربوط به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت ضمن بازدید از مرکز کنترل شرکت راه‌آهن، با معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل نیز دیدار و گفتگو کردند.

در این بازدید، کارشناسان درباره نحوه انتقال داده در بحث اندازه‌گیری و صحه‌گذاری بر اجرای پروژه توسعه خطوط راه‌آهن کشور در قالب‌بند (ق) ماده 12 قانون رفع موانع تولید به بحث و گفتگو پرداختند.
نوراله بیرانوند معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن در ابتدای بازدید با ارائه گزارشی از اهداف کلان و سیاست‌های تأثیرگذار راه‌آهن در حوزه ناوگان بر توسعه ترانزیت، برقی کردن خطوط، ارتقای کیفیت، احداث خطوط سریع‌السیر، توسعه قطارهای حومه‌ای، مشارکت بیشتر بخش خصوصی و کسب سهم 30 درصدی در بار و 20 درصدی در بخش مسافر تأکید کرد.
وی اعلام کرد که درصدد هستیم با تکمیل کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب، ترانزیت کالا را تا پایان برنامه ششم توسعه افزایش دهیم.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن افزود: نسبت مصرف سوخت در بین وسایط نقلیه جاده‌ای و ریلی در بخش حمل بار با توجه به نوع وسیله نقلیه (کامیون و کفی) یک به هفت است. با توجه به مزیت‌های فراوان حمل‌ونقل ریلی نظیر ایمنی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، محیط‌زیست و مقایسه هزینه‌های ساخت راه‌آهن و جاده تأثیر فراوانی در رشد اقتصادی کشور دارد. 
بیرانوند خاطرنشان کرد: برقی کردن خطوط ریلی، چون تهران – مشهد و گرمسار به اینچه‌برون و همچنین ایجاد خطوط سریع‌السیر تأثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه‌ها دارد که راه‌آهن با جدیت پروژه‌های مربوط به برقی کردن و خطوط سریع‌السیر را پیگیری و اجرا می‌کند.
وی افزود: توسعه خطوط حومه‌ای برای جابجایی مسافران حاشیه‌نشین به مراکز شهر‌ها تأثیر زیادی در بخش مسافر و همچنین کاهش آلودگی زیست‌محیطی دارد.
بیرانوند گفت: مدیران ریلی با تلاش بی‌وقفه درصدد هستند خدمات بهتر و باکیفیت مطلوبی را به مسافران ارائه کنند.
در ادامه این نشست، کارشناسان شرکت با حضور در مرکز کنترل راه‌آهن با نحوه برنامه‌ریزی و فرماندهی سیستم ریلی توسط مرکز آشنا شدند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران