پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 307283 تاریخ : 1396/08/02-16:01:02
,13,17,
تجهیز و نوسازی 150 هزار هکتار شالیزار شمال در برنامه ششم هدفگذاری شد

تجهیز و نوسازی 150 هزار هکتار شالیزار شمال در برنامه ششم هدفگذاری شد

مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور از هدفگذاری اجرای این طرح برای 150 هزار هکتار زمین در برنامه ششم توسعه به شرط تامین منابع ملی و خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  رضا عظیمی افزود: با تخصیص منابع ملی سالیانه 10 هزار تا 15 هزار هکتار از این اراضی شالیزاری را می توان تجهیز و نوسازی کرد و پیش بینی می کنیم با تامین سرمایه های خارجی این میزان به 30 هزار تا 40 هزار هکتار در سال برسد.

وی اضافه کرد: برای تسریع در اجرای عملیات خاکی همچون تسطیح لیزری، ساخت جاده های دسترسی به قطعات اراضی و احداث شبکه های آبیاری و زهکشی در شالیزارهای شمال کشور به دنبال سرمایه های خارجی هستیم و قصد داریم از محل فاینانس چین حدود 13 هزار میلیارد ریال جذب کنیم. وی پیش بینی کرد تا اردیبهشت 1397 نزدیک به پنج هزار هکتار از شالیزارهای شمال کشور تجهیز و نوسازی شوند.
 
عظیمی افزود: امسال برای اجرای این طرح در استان های مازندران، گیلان و گلستان 118 میلیارد ریال از منابع ملی پیش بینی شده است.
 
مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور سهم استان مازندران از این اعتبار ملی را 50 میلیارد و گلستان را هشت میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: بقیه این اعتبار ملی به استان گیلان تعلق می گیرد.
 
وی ادامه داد: اعتبار ملی از نیمه دوم امسال تخصیص می یابد.
 
عظیمی گفت: در سه سال اخیر از محل اعتبار ملی در 14 هزار و 400 هکتار شالیزار شمال کشور عملیات اجرایی صورت گرفت.
 
وی حفظ کاربری اراضی کشاورزی، صرفه جویی 25 درصدی در مصرف آب، کاهش سختی کار و اجرای عملیات مکانیزاسیون و افت 20 درصدی ضایعات محصولات را از مزیت های اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای شمال کشور برشمرد.
 
 معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی هفتم شهریورماه اعلام کرد: طبق برنامه تجهیز و نوسازی 105 هزار هکتار شالیزار و خشکزار را در دستور کار داریم که دولت 85 درصد یارانه به تسطیح و نوسازی أراضی و پروژه های بزرگ اختصاص داده است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 360
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران