پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265696 تاریخ : 1395/11/10-09:19:34
,8,17,23,
تاثیر نماد بانکی بازگشایی شده، از تب‌وتاب اولیه افتاده است

مجید محمد علیزاده‌آرانی، کارشناس بازار سرمایه:

تاثیر نماد بانکی بازگشایی شده، از تب‌وتاب اولیه افتاده است

از اواخر تیرماه بود که نمادهای بانکی بسته شد و درواقع از آن تاریخ تاکنون بازار سهام تحت تاثیر یکسری نوسانات خاص خود با افت مواجه شد؛ به عبارتی خیلی از سهام‌ها به‌جای رشد ریزش داشتند.

بانک و صنعت، پس از آن EPS (پیش‌بینی سود هر سهم) و سود نقدی گروه بانکی که توضیع نشد، سرمایه‌گذاران و سهامداران را راضی نکرد تا در این شرایط سرمایه خود را در گروه بانکی حفظ کنند. شاید ترس از این را داشتند که مجددا نمادهای بانکی به دلایلی مسدود شود. یکی از دلایل ریزش نماد بانکی نیز آزادسازی وجوه بلوکه شده و مسدود نماد بانکی‌ها و سرمایه‌گذاری در سایر گروه‌ها و کم کردن زیان ناشی از گروه بانکی است. چون سرمایه‌گذار تحلیل می‌کند و اعتقاد دارد که شرایط گروه بانکی‌ها بازده مورد انتظار سهامداران را پاسخ نمی‌دهد و شفافیت اطلاعاتی از سوی بانک‌ها نیز ارائه نمی‌شود. البته نمادهای بانکی پس از بازگشایی از تب‌وتاب فشار فروش می‌افتد و معاملات در این گروه به تعادل می‌رسد. به‌نظر می‌رسد با بازگشایی مجدد دیگر نمادها، افت مجدد بورس را شاهد باشیم.

ریسک‌هایی که در حال حاضر بورس را تهدید می‌کند، عمدتا سیاسی و اقتصادی است. و روی کارآمدن ترامپ تاثیر شگرف و آنچنانی در حال حاضر روی بازار سرمایه ندارد و طی دو ماه گذشته انتخاب ترامپ اثر خود را روی بازارهای جهانی و بورس ما گذاشته است؛ اگرچه ممکن است جریانات سیاسی دیگر روی بورس اثر بگذارد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران