پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375761 تاریخ : 1397/06/13-11:43:01
,17,15,
تا پایان سال روستای بدون ارتباط در سیستان و بلوچستان نخواهیم داشت

وزیر ارتباطات در چابهار:

تا پایان سال روستای بدون ارتباط در سیستان و بلوچستان نخواهیم داشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری چابهار اعلام کرد که تا پایان سال روستای بدون ارتباط در سیستان و بلوچستان نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری چابهار با اشاره به تکلیف دولت دوازدهم مبنی بر پوشش 80 درصد از روستاهای بالای بیست خانوار به ارتباطات مناسب، گفت: در ابتدای دولت دوازدهم کارگروهی برای بررسی وضعیت ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان تشکیل شد که روستاها را در چهار دسته روستاهای فاقد ارتباط، روستاهای با تنها یک نوع ارتباط، روستاهای با دو نوع ارتباط و روستاهای با ارتباطات کامل شامل تلفن ثابت، همراه و اینترنت، تقسیم کرد. 

محمدجواد آذری جهرمی، با بیان اینکه از مجموع 7100 روستای استان سیستان و ‌بلوچستان بیش از پنج هزار روستا بیشتر از 20 خانوار دارند، افزود: بعد از یکسال تلاش باید اعلام کنم که از مجموع روستاهای استان سیستان و بلوچستان 5 درصد دارای ارتباط کامل، 32 درصد دارای دو نوع خدمات ارتباطی، 51 درصد دارای یک نوع خدمات ارتباطی و 12 درصد همچنان بدون هیچ ارتباطی هستند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان از نظر شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات در میان استان های کشور در رتبه سی و یکم قرار دارد. 

آذری جهرمی با اشاره به تاکید رییس جمهور برای توسعه استان سیستان وبلوچستان، اظهار کرد: واقعیت این است که وضعیت توسعه ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان مطلوب نیست و این وضعیت فقط ناشی از بی توجهی نیست چراکه سرمایه گذاری در این استان نسبت به جمعیت سایر استان های کشور بازدهی کمتری دارد و به همین دلیل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری انگیزه لازم را ندارد. 

وزیر جوان کابینه دوازدهم با بیان اینکه بر همین اساس سرمایه گذاری بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی در این استان بسیار بیشتر است، تصریح کرد: اما دولت دوازدهم برخلاف رویه سایر استان ها برای جبران عقب ماندگی سرمایه گذاری بیشتری را در استان سیستان و بلوچستان انجام داده است بطوریکه در یکسال گذشته 450 میلیارد تومان در این استان در مقابل 132 میلیارد تومان بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است. 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با سرمایه گذاری انجام شده و با تلاش جوانان و ‌نیروهای متخصص استان، 750 کیلومتر از مسیرهای بین شهری را فیبرنوری کشیده ایم، گفت: این اندازه فیبرکشی عدد قابل توجهی است و در 2215 روستا نیز خدمات تلفن ثابت نیز ارائه شده بطوریکه از قبل هفته دولت تاکنون هزار درخواست ثبت نام انجام شده است. 

وی وعده داد: پوشش ارتباطی 1400 کیلومتر از جاده های استان که تاکنون هیچ پوشش ارتباطی نداشته اند تا پایان سال برقرار شود. 

آذری جهرمی با اشاره به اینکه 500 روستای دیگر تا پایان سال دارای تلفن ثابت می شوند، اظهار کرد: برنامه ریزی کرده ایم تا پایان سال روستاهای دارای ارتباط از پنج درصد به 25 درصد و روستاهای بدون ارتباط را از 12 درصد به صفر برسانیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران