پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349543 تاریخ : 1397/03/02-16:00:23
,10033,
بیابان زدائی در 800 هکتار از اراضی بیابانی جنوب غرب پایتخت

بیابان زدائی در 800 هکتار از اراضی بیابانی جنوب غرب پایتخت

رئیس­­ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: با هدف احیای مراتع تخریب شده، کنترل فرسایش بادی و تثبیت شن های روان بیش از 800هکتار از اراضی بیابانی حوزه های آبخیز گمرگان، اخترآباد و قزل چشمه این شهرستان واقع در جنوب غرب پایتخت آغاز شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران؛ مسعود چهارنظم با اشاره به اینکه این مناطق به عنوان یکی از کانون های اصلی فرسایش بادی و تولید گرد و غبار در استان تهران به شمار می آید افزود: برای مقابله با فرسایش بادی و مهار و کنترل گرد و غبار، این اراضی زیر پوشش عملیات بیابان زدائی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: اقدامات بیابان زدایی در قالب عملیات بیولوژیکی و با کاشت گونه های مقاوم به شرایط بیابانی از قبیل گونه بوته ای آتریپلکس و گونه درختچه ای تاغ به مرحله اجرا در آمده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با کاشت این گونه ها علاوه بر حفظ خاک و جلوگیری از حرکت شن های روان و کاهش خیزش گرد و غبار و آلودگی هوا، زمینه مناسب برای تقویت پوشش گیاهی و تعلیف دام های منطقه نیز فراهم می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد ­همچنین از اجرای عملیات مراقبت و آبیاری از نهال کاری و بوته کاری های سنواتی در سطح 800هکتار در­حوزه های آبخیز گمرگان، اخترآباد و قزل چشمه ­خبرداد و گفت:­ پروژه های بیابان زدائی و مراقبت و آبیاری در مناطق یادشده با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد ریال در حال اجرا می باشد.

چهار نظم با بیان اینکه پدیده بیابان زائی تهدیدی جدی هم برای سلامتی جوامع محلی و هم برای تولید و اشتغال به شمار می آید، به عوامل ایجاد این پدیده اشاره کرد و در این باره گفت: در ایجاد این پدیده عوامل طبیعی و انسانی دخالت دارند که در مورد عوامل طبیعی می توان به تغییرات اقلیمی، خشکسالی و... اشاره کرد و عواملی همچون چرای بی رویه توسط دام و تخریب مراتع، بهره برداری غیر اصولی از منابع آبی و... از جمله مهمترین عوامل انسانی در به وجود آمدن این پدیده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران